Descriere

Activitatea s-a desfasurat intr-un mediu prietenos (pufi si bufetul de la final), beneficiind de flip chart si videoproiector, fise colorate sub forma de inimioara si jocuri interactive care i-au cucerit pe elevi.
Acestia au rezolvat un rebus, care valorifica numeroase cunostinte de gramatica, pentru a descoperi de fapt povestile cele mai indragite de ei (pe care le-au povestit pe scurt). Au stat pe scaunul de lectura si au citit pasaje dintr-o poveste. Au vizionat desenul animat. Dupa ce au jucat in echipa (alegerea membrilor a fost o surpriza, i-am selectat dupa initiala prenumelui), si-au exprimat la final incantarea ca au colaborat si cu alti elevi. Au avut de schimbat finalul unor povesti. Pe inimioara au desenat un indiciu, iar ceilalti colegi au trebuit sa ghiceasca despre ce poveste este vorba.

Scopul activității

Scopul activitatii este de a apropia pe elevi mai mult de cartile lui Andersen si de a cunoaste un nou sediu al Bibliotecii Metropolitane – Lucian Blaga, apropiat de scoala in care invata.

Obiectivele educaționale ale activității

  • cunoaşterea unor aspecte din viaţa şi opera lui Hans Christian Andersen
  • recitarea unor povesti din opera lui H. C. Andersen
  • rezolvarea unui rebus in care sunt numite cele mai cunoscute povesti, pe care elevii le vor povesti pe scurt;
  • implicarea copiilor in jocul de mima;
  • vizionarea desenului animat “Sticluta” – adaptare dupa o poveste cu acelasi nume;
  • dezvoltarea abilitatilor de actorie, prin care elevii interpreteaza personajele preferate din desenul animat
  • sporirea creativitatii prin jocul ”schimba finalul” si “cafeneaua publica”
  • Relevanța activității

    Proiectul a dat un plus de incredere experientei mele de profesor si elevii au fost mai interesati la orele de curs, mai motivati in prezenta lor la scoala.