Descriere

Activitatea desfășurată este una care place foarte mult elevilor. O adoră. Pentru că elevii nu mai sunt atrași de școală, mai ales în zonele dezavantajate unde există mulți elevi în situție de risc (părăsirea mediului școlar din motive de sărăcie, familii monoparentale sau foarte sărace) trebuie găsite tot felul de soluții pentru a rămâne în școală sau pentru a nu migra în școlile din Centru.

Fiind ambasador Scientix pentru România și participând la multe workshopuri și conferințe internaționale, am învățat multe metode pe care profesorii din Europa le aplică. Și ar fi fost păcat să nu le împărtășesc și dascălilor și elevilor din România. De Kahoot! am auzit prima oara în urmă cu aproape 4 ani la Bruxelles și am aplicat metoda acum 2 ani jumăte. Când am văzut ce impact are asupra copiilor am început s-o promovez peste tot. Da, este o platformă gratuită unde profesorii (și nu numai) pot crea lecții.

Lecțiile pot fi teste de evaluare, lecții de fixare a cunoștinștelor sau chiar de predare. Cum regulamentele școlilor interzic folosirea telefoanelor mobile în școală, mi-am zis că elevii pot folosi dispozitivele mobile în scop educativ. Și așa am făcut. Aveam nevoie doar de un videoproiector și laboratorul de informatică. La noi, nu toți copiii au telefoane și pentru cei care nu aveau, foloseam calculatoarele noastre foarte vechi din laboratorul de informatică.

Bineînțeles că m-am gândit la toți elevii mei, și la cei aflați în risc. Elevilor le trebuie ceva mai mult decât lecțiile tradițonale și grele pentru ei, la fizică. Au nevoie de interactivitate și aceasta să interferze cu tehnologia, noi neavând laboratoare de fizică și chimie. Elevii trebuiau să dea răspunsurile testului pe telefon sau calculator nemaifolosind hârtia și pixul. Apoi nu mai erau stresați ca de obicei când dădeau testele tradiționale și nici nu mai puteau copia, pentru că această evaluare este un joc… Le-a plăcut și le place grozav de mult.

Scopul activității

Fixarea cunoștințelor elevilor, evaluarea formativă sau ca o modalitate de a schimba activitățile tradiționale în clasa de elevi.

Obiectivele educaționale ale activității

  • Dezvoltarea autocontrolului;
  • Îmbunătățirea abilităților digitale;
  • Înțelegerea reciprocă;
  • Dezvoltarea încrederii în sine;
  • Colaborarea și munca în echipă;
  • Reducerea stresului.
  • Relevanța activității

    Elevii aflați în risc au obținut rezultate la fel de bune și uneori surprinzător de bune ca și ceilalți elevi. Ei erau cei mai bucurosi pentru că în această eră digitală mai sunt elevi care nu au calculatoare și telefoane.