Descriere

Pe toată durata semestrului al II-lea, toată suflarea școlii a citi câte 15 minute, în fiecare zi, de la 9.45 la 10.

S-au pus la dispoziția elevilor și adulților cărți potrivite vârstei lor, au putut alege ce citesc, și-au putut găsi un loc comod în care să se așeze să citească și au putut discuta despe ce au citit.

De asemenea, au fost încurajați să caute în dicționar (format fizic sau dexonline) cuvintele pe care nu le cunoșteau, iar astfel și-au dezvoltat vocabularul.
În cadrul claselor au fost înființate minibiblioteci, la fel și pe holurile școlii, s-au creat cluburi de lectură, colțuri din clasă în care erau prezentate opinii despre cărțile citite, s-au organizat sesiuni de lectură, cu părinți sau scriitori, iar editurile au donat cărți pentru elevi și cadre didactice.

Copiii au putut vorbi și cu reprezentanții presei, dovedind bune abilități de comunicare și multă dezinvoltură. Proiectul este ușor de replicat, iar impactul este unul important.

Scopul activității

Îmbunătățirea competențelor de literație ale elevilor.

Obiectivele educaționale ale activității

  • dezvoltarea abilităților de lectură
  • diminuarea procentului de analfabetism funcțional
  • dezvoltarea vocabularului
  • dezvoltarea gândirii critice
  • folosirea textului scris în forme variate: tipărit, format digital
  • Relevanța activității

    Proiectul a fost implementat pentru toți elevii, indiferent dacă aceștia erau cititori “buni” sau “răi”, nu a urmărit să îi clasifice, ci să-i unească prin crearea unui cadru de comunicare comun și altfel.

  • A scos în evidență faptul că cititul i-a ajutat pe elevii cu dificultăți de învățare să înțeleagă mai bine cerințele și să le rezolve
  • Momentul de lectură i-a ajutat pe elevi să dezvolte relații de empatie și de ajutor reciproc
  • Perseverența în lectură i-a ajutat pe unii elevi să promoveze la discipline la care aveau corigențe pe semestrul I
  • În cadrul activităților de Consiliere și Dezvoltare prin teatru, copiii au învățat să își recunoască emoțiile și să le gestioneze, cei care aveau comportamente dificile îmbunătățindu-și vizibil relațiile cu colegii și profesorii
  • Copiii cu CES au fost parte a proiectului, lectura alături de colegi ajutându-i în dezvoltarea cognitivă și emoțională