Scopul activității
Îmbunătățirea competențelor de literație ale elevilor.
Pe toată durata semestrului al II-lea, toată suflarea școlii a citi câte 15 minute, în fiecare zi, de la 9.45 la 10.
S-au pus la dispoziția elevilor și adulților cărți potrivite vârstei lor, au putut alege ce citesc, și-au putut găsi un loc comod în care să se așeze să citească și au putut discuta despe ce au citit.
De asemenea, au fost încurajați să caute în dicționar (format fizic sau dexonline) cuvintele pe care nu le cunoșteau, iar astfel și-au dezvoltat vocabularul.
În cadrul claselor au fost înființate minibiblioteci, la fel și pe holurile școlii, s-au creat cluburi de lectură, colțuri din clasă în care erau prezentate opinii despre cărțile citite, s-au organizat sesiuni de lectură, cu părinți sau scriitori, iar editurile au donat cărți pentru elevi și cadre didactice.
Copiii au putut vorbi și cu reprezentanții presei, dovedind bune abilități de comunicare și multă dezinvoltură. Proiectul este ușor de replicat, iar impactul este unul important.
Îmbunătățirea competențelor de literație ale elevilor.
Proiectul a fost implementat pentru toți elevii, indiferent dacă aceștia erau cititori “buni” sau “răi”, nu a urmărit să îi clasifice, ci să-i unească prin crearea unui cadru de comunicare comun și altfel.