Descriere

În clasa mea se află copii care provin din familii dezorganizate, de etnie rromă, un copil cu CES, dar activitatea pe care am desfășurat-o nu i-a împiedicat în a se implica activ pe tot parcursul proiectului. Astfel de activități au avut un impact puternic asupra lor, au empatizat cu cei din jur, s-au implicat activ în toate activitățile de voluntariat și caritate și și-au format atitudini pozitive indispensabile pentru viitori cetățeni ai societății românești.

Am dorit să responsabilizăm elevii prin acțiuni de voluntariat și caritate, urmărind formarea unui comportament adecvat față de familie și față de persoanele vârstnice, implicarea directă a elevilor în soluționarea problemelor pe care le poate ridica înaintarea în vârstă, formarea unor atitudini pozitive, indispensabile pentru un cetățean activ al societății, pe care trebuie să le manifeste în situații dificile, precum și implicarea activă a părinților din grupul de elevi țintă în acțiuni caritabile. Elevii au realizat activități creative, dobândind abilități practice, materializate în rezultatele acestora. Pe lângă elevi, au fost implicați și părinții acestora. Colectivul de cadre didactice a participat la acțiunile inițiate, fie ele de ordin civic, ecologic sau de caritate. Astfel, acțiunile de caritate s-au desfășurat la Complexul de Servicii Sociale Fizeș, comuna Sâg,
județul Sălaj și la Centrul de îngrijire a persoanelor Vârstnice Agape, Tihău, comuna Surduc, județul Sălaj.
Am avut o abordare interdisciplinară (elevii au făcut desene pentru bunici, felicitări, au învățat cântece și poezii).Elevii au empatizat cu copiii de la Centrul de Servicii Sociale, dar mai ales cu bunicii. În luna martie, fiecare bunicuță a primit și câte un buchet de flori, prăjituri și pachet cu alimente, iar bunicii alimente și prăjituri. Am creat un parteneriat cu acest Centru Agape și ne-am luat angajamentul ca de două ori pe an să mergem să îi vizităm.

Scopul activității

Responsabilizarea elevilor prin implicarea în acțiuni de voluntariat și caritate.

Obiectivele educaționale ale activității

  • Formarea unui comportament adecvat față de copiii care nu au familie și față de persoanele în vârstă;
  • Implicarea directă a elevilor în soluționarea problemelor pe care le poate ridica înaintarea în vârstă;
  • Formarea unei atitudini pozitive indispensabile pentru un cetățean activ al societății, pe care trebuie să le manifeste în situații dificile;
  • Implicarea activă a părinților din grupul de elevi țintă în acțiuni caritabile.
  • Relevanța activității

    Dintre elevii care provin din categoriile cu risc, 75% au avut rezultate bune și foarte bune, iar 25% rezultate satisfăcătoare. Aceste procente arată faptul că elevii care sunt implicați în activități extrașcolare au rezultate bune și la școală. Pentru ei școala este un loc plin de viață, de evenimente interesante (periodic), este locul unde au șanse egale la educație.