Scopul activității
Evaluarea formulei de aplicarea a testului celor patru întrebări formulat de Herbert J. Taylor în rezolvarea unei dileme morale.
Testul celor 4 întrebări a fost elaborat de Herbert J. Taylor, în 1932, președinte Rotary Internațional, când i s-a cerut sprijinul în elaborarea unei strategii de salvarea a unei companii falimentare. Testul a funcționat perfect pentru angajați, acesta fiind respectat atât în viața profesională, cât și în cea personală, ulterior fiind preluat și în alte sectoare ale companiilor, precum cele de vânzări, de publicitate sau în relații cu clienții. A fost adoptat de Club Rotary în 1943, devenind un cod etic la care se raportează orice membru pus în situația de a un rezolvare unei dileme din realitatea socială, economică, administrativă etc. Simplitatea întrebărilor, profunda lor ancorare în real au condus la considerarea acestor întrebări ca fundament pentru filozofia rotariană.
Cele patru întrebări ale lui H. J. Taylor aplicate unei dileme morale sunt:
Lucrul pe care îl gândim, spunem sau facem:
Este adevărat?
Este cinstit pentru oricine este implicat ?
Va întări și va stimula prietenia și bunăvoința?
Va fi in beneficiul tuturor celor implicați?
Concursul Național cu participare internațională Testul celor 4 întrebări, este adresat elevilor din clasele IX-XII, vizând raportarea din punct de vedere etic a tinerilor la dilemele morale, fundamentând modurile de a acționa în anumite situații din realitatea imediată prin aplicând cele 4 întrebări formulate de Herbert J. Taylor, numite mai sus.
Concursul urmărește formarea la tineri a spiritului critic, a toleranței, a încrederii în sine, a capacității decizionale, conducând și la realizarea unei comunicări interculturale Concursul se organizează la nivelul fiecarei unități școlare partenere/ Club Rotary partener, în perioada 1-20 aprilie, 2019, la faza națională calificându-se 3 elevi din fiecare liceu/ colegiu.
Evaluarea formulei de aplicarea a testului celor patru întrebări formulat de Herbert J. Taylor în rezolvarea unei dileme morale.
Am remarcat implicarea în activitățile propuse de concurs, sesiuni de formare, simulări ale aplicării eseului pe site/ simulări ale discursului, a tinerilor interesați de formarea personală, de dezvoltarea abilităților de comunicare. De asemenea, prin participarea tinerilor din alte județ s-a creat cadrul favorabil schimbului de idei, realționării sociale.