Scopul activității
Educație cu iubire și zâmbet • Utilizarea teatrului educațional în demersuri didactice desfășurate în școala offline și online.
A) Fabrica de lideri- utilizarea teatrului educațional în demersuri offline, un proiect inovativ și-a propus transformarea elevului într-un participant activ la propria devenire, prin stimularea potențialului acestuia și deschiderea spre cooperare și colaborare.
• I Activitați- Directori de Marketing-
• Puși în situația să cunoască și să-și promoveze produsul pentru a fi consumat/utilizat de colegi, liderii au făcut adevărată paradă de talente, pentru că teatrul educațional a fost metoda ce a permis și celor introvertiți să fie deosebit de implicați, activi și stapâni pe situație. Au promovat lecturi (CLR), produse utile (MEM), opere de artă( AVAP, Ed timpului liber), curiozități din mediul înconjurator (Științe/Ed ptr mediu) valorificându-și capacitățile de convingere și dezvoltându-și competentele de lectură, comunicare, rezolvare de probleme, exprimare artistică, colaborare și spirit întreprinzător.
• https://www.facebook.com/florentina.golea/media_set?set=a.1252855931533034&type=3
• https://www.facebook.com/florentina.golea/media_set?set=a.1258383520980275&type=3
• II Activități-Lectura la ceainărie-
• O oră pe săptămână a fost destinată lecturii promovate de un director de marketing convingător, iar lectura s-a făcut într-o atmosferă boemă, cu muzică în surdină, ceai de fructe și fursecuri. Ideea a prins atât de mult că postările din rețelele media s-au viralizat, iar modelul ceainăriei deschisă de noi, a fost preluat de colegi din toată țară, ceea ce i-a încântat pe lideri, crescându-le încrederea în sine și dorindu-și o performare în crearea și promovarea unor noi activități inspiraționale. Ideile lor au fost îmbrățișate de mine și puse în practică atât în demersuri școlare cât și extrașcolare, ceea ce le-a întărit respectul de sine și crezul în forțele proprii.
• Ceainăria a fost locul lecturii, a jocurilor, de rol, a teatrului educațional, a scaunului autorului, a exprimării prin artă în toate formele ei.
• https://www.facebook.com/florentina.golea/media_set?set=a.1235304533288174&type=3
• https://www.facebook.com/florentina.golea/media_set?set=a.1226465710838723&type=3
• https://www.facebook.com/florentina.golea/media_set?set=a.1235304533288174&type=3
•
• III Activități- Școala de afară
• Cu scopul stimularii dragostei de lectură, în vederea dezvoltării abilităților de comunicare, lecturare activă, a cooperării, dar și învățarii prin experimente, învățarii prin investigație liderii au desfășurat numeroase activități outdoor:
• CLR Lectura la hamac
• https://www.facebook.com/florentina.golea/media_set?set=a.1266889260129701&type=3
• MEM Energia/Surse de energie
• https://www.facebook.com/florentina.golea/media_set?set=a.1266918816793412&type=3
• Magia apei-circuitul apei în natură
• https://www.facebook.com/florentina.golea/media_set?set=a.1261682760650351&type=3
• Educația anteprenorială- vizite tematice la antreprenori locali
• https://www.facebook.com/florentina.golea/media_set?set=a.1262321073919853&type=3
• Educatia financiara-,,Cumparaturi inteligente,,
https://www.facebook.com/florentina.golea/media_set?set=a.1274370886048205&type=3
• IV Activități-demersuri didactice inovative în care se utilizează teatru educațional ca metodă experiențială de lucru:
• -CLR-Salata de cuvinte-lucru în perechi (sinonime, antonime, omonime, singular/plural, diminutive)
• -CLR-Procese literare ( Ciuboțelele Ogarului; Greierele și furnica etc)
• -CLR- la toate orele de lectură( lecturare, dramatizari, scenete, jocuri de rol)
• -MEM-Ciorbă de legume-Ordinea operațiilor – Crearea și compunerea de probleme etc;
• -MEM-Înmulțirea pe ritmuri muzicale;
• -MEM –În povești cu lupul cel nazdravan –integratCLR
• -MEM-Calătorie cu Apolodor-drumul lui Apolodor integrat cu Lectură
• -AVAP-Ateliere de creație și meștesugărit;
• -MM-In lumea sunetelor; Anotimpurilor; etc
• POZE https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1Bbp293OXuF3zoUQdEp_3oIrgd2ho0p4T
• B) TELEȘCOALA SUPERELEVILOR-utilizarea teatrului educațional în demersuri online.
• RED în școala online- crearea de resurse video educaționale, utilizate de cadrele didactice în activitatea instructiv educativă în scoala online.
• https://www.youtube.com/channel/UCj1rcKpPdCtpuTamGLLg4kA?view_as=subscriber
• În timpul școlii online elevii (liderii) au creat la rândul lor resurse video:
• MEM-Sistemul solar.Pământul. Videourile au fost utilizate de Observatorul Astronomic Bacau, pentru Ziua Pămantului.
• https://www.facebook.com/florentina.golea/videos/pcb.1585873521564605/1585862501565707/?type=3&theater
• MEM- Unitati de masura-video educative cu exerciții practice de masurare/cântărire/aproximare
• https://www.facebook.com/florentina.golea/videos/pcb.1628880273930596/1628869233931700/?type=3&theater
• DP-Prietenii sănătății
• https://www.facebook.com/florentina.golea/videos/pcb.1625443900940900/1625441214274502/?type=3&theater
• Resursele video create de mine, dar și de elevii mei s-au bucurat de un real succes în școli din toate zonele țării.
• POZE https://drive.google.com/drive/u/0/folders/19m_-0U0O2t6cFcv2Z8TO0BJLi5tcYExe
Educație cu iubire și zâmbet • Utilizarea teatrului educațional în demersuri didactice desfășurate în școala offline și online.
• 1*-crearea unor resurse educaționale deschise cu scopul realizării unor demersuri didactice inovative, atractive și inedite;
• 2*- eficientizarea învățării prin utilizarea teatrului educațional în demersuri școlare;
• 3*-realizarea unui canal deschis spre utilizare a RED-urilor în procesul instructiv educativ offline și online;
• 4*-stimularea talentelor native ale elevilor;
• 5*-dezvoltarea inteligenței emoționale a copiilor;
• 6*-împlicarea activă a elevilor în propria formare;
• 7*-facilitarea procesul de învățare al elevilor care întâmpină dificultăți în acest sens;
• 8**- formarea/dezvoltarea competențelor cheie prin implicarea activă în proiectarea și derularea orelor de curs;
• 9**-dezvoltarea abilităților socio-personale;
• 10**-formarea abilităţilor de management: organizare, coordonare, evaluare, colaborare;
• 11**- adaptarea la mediul școlar și la situații de învățare diferite online/ offline;
• 12**-dezvoltarea personalității prin autoinstruire și autoeducație;
• 13**-dezvoltarea capacităților de colaborare, sprijin reciproc, îmbunătățirea muncii în echip
Fabrica de lideri-TeleȘcoala Superelevilor, a reusit o abordare într-un mod accesibil, plăcut, util și relaxant, inedit, a conținuturilor, prin gama variată de activități și de RED-uri au satisfăcut nevoi atât în școală offline cât și online, s-a adresat unui număr impresionant de copii și au fost aplicate de un număr foarte mare de cadre didactice. Activitățile programului au fost inspiraționale și utile, iar abordarea inedită a plăcut elevilor și a inspirat mulți colegi. Activitățile au reprezentat un suport pentru elevii din medii dezavantajate sau cu probleme de învățare/ adaptare, dar și pentru cei introvertiti, cu probleme în comportament și exteriorizare sau manifestare emoțională, teatrul educațional și acțiunile intreprinse dându-le șansa de a se manifesta. Teatrul educațional reprezentând un stimulent pentru a scăpa de tensiune, furie, tristețe, frustrare, inadaptabilitate, făcând loc toleranței, empatiei față de ceilalți și sentimentelor pozitive despre sine, îi face pe elevi atenți cu sine și cu semenii, sporindu-le abilitățile de lucru în echipă, dă încredere celor timizi care ajung să se cunoască mai bine și să devină conștienți de valorile și puterea lor, insuflându-le deschidere și înțelegere. S-a observat după finalizarea școlii online un interes deosebit față de TeleȘcoala Superelevilor, fată de resursele educationale pe care le oferă, fiind invitată la Conferințe: CCD Vrancea, CRED, Didactic Art, ca exemple de buna practică și i s-a propus colaborare cu Olimp Net și platforma Twinkl România, care doresc utilizarea videourilor ca resurse inspiraționale.