Descriere

După ce m-am documentat și am citit despre” Europe Code Week, Săptămâna Uniunii Europene a programării”, am decis să organizez activități care să celebreze creativitatea, rezolvarea de probleme, colaborarea. Am stabilit să le propun celor 33 de elevi atât activități pe calculator, cât și activități de codare fără computer. Am propus activități de codare: codare bloc, codare pixeli, robotică, aplicații cu realitate augmentată, aplicații cu realitate virtuală, codare fără computer . Am sprijinit elevii să utilizeze echilibrat resursele digitale în învățare, să acceseze unele site-uri educaționale, să parcurgă jocuri simple de programare informatică. Activitățile au vizat parcurgerea conținuturilor de învățare în mod creativ, practic, experimental, relaționarea pozitivă în cadrul grupelor de elevi. Am utilizat metodele de predare bazate pe proiect, rezolvarea problemelor, cercetarea și analiza. Elevii au fost dornici, entuziasmați, creativi și responsabili. Proiectul a deschis oportunitatea implicării într-un proiect eTwinning, pentru care așteptăm evaluarea în vederea obținerii certificatului de calitate. Am colaborat cu parteneri din Albania, Belgia, Bulgaria, Cehia, Italia, Turcia, Portugalia, Norvegia, România . Deoarece am dezvoltat cu ajutorul acestor activități abilitățile digitale, ne-a fost foarte ușor să ne adaptăm și să desfășurăm învățarea de acasă.

Scopul activității

Familiarizarea elevilor cu gândirea computațională și cu linia numerică , dezvoltarea raționamentului matematic

Obiectivele educaționale ale activității

– Să explice modul de bază de funcționare a calculatorului;
– Să îmbine tehnologia cu metodele didactice moderne;
– Să folosească telefonul , tableta si internetul pentru derularea procesului didactic;
– Să se asigurare implicarea elevilor ca participanți activi ai demersului didactic;
– Să se formeze capacitatea de lucru în echipă și colaborare în mediul real și virtual

Relevanța activității

Elevii reprezintă puterea principală a proiectului și au fost dornici, entuziasmați, creativi și responsabili pe tot parcursul activităților. Copiii au folosit în mod activ noi instrumente web 2.0. La sfârșitul proiectului, atât elevii cât și noi, profesorii, am obținut Certificatul de participare Codeweek și Certificatul de excelență Codeweek. S-a realizat și tranziția interdisciplinară, iar interesul elevilor mei pentru alte ore a crescut, de asemenea, pozitiv. Conform rezultatelor evaluării, am ajuns la concluzia că din acest proiect copiii au învățat și s-au simțit bine, și-au dezvoltat abilitățile digitale, creativitatea, cooperarea și încrederea în sine . Chiar m-au întrebat: ” Doamna, în clasa a V-a se vor mai organiza astfel de activități?”. ( filmul ”Opiniile elevilor”, filmul ”Călătorie în eTwinning”, filmul ”Realitatea augmentată”).