Scopul activității
Scopul acestei activități îl reprezintă înțelegerea valorilor dramaturgiei și folclorului, prin implicarea elevilor de gimnaziu în activități nonformale, precum spectacolul de zilele liceului.
Activitatea amintită a fost pregătită de către prof.dr. Lefter Claudia-Andreea și a avut ca scop dramatizarea unei șezători specifice satului românesc, implicați fiind elevii de gimnaziu, care au înțeles, în mod practic, relația dintre dramaturgie-valori românești-rolul acestora într-o societate complexă.
Elevii de clasa a VII-a, alături de colegii lor de clasa a VIII-a, au fost invitați să realizeze dramatizarea unei șezători, iar decorul a fost asigurat cu obiecte din recuzita personală, aparținând profesorului coordonator, Lefter Claudia: țoale, covată, bănci, oale de lut, strachini, marame, costume populare, cu o vechime de aproximativ 100 de ani. Elevii au avut următorul scenariu, fiind împărțiți în două grupe: grupa de lucru (cei care au frământat colaci, pâine, fiind gazdele) și grupa ce a realizat structura artistică, prin cântece, hore, dansuri populare și obiceiuri românești.
La sfârșitul activității, elevii au putut admira întreaga recuzită, asemeni unui muzeu (în formă miniaturală) și au conștientizat, prin aplicabilitate nonformală, noțiuni de dramaturgie.
Scopul acestei activități îl reprezintă înțelegerea valorilor dramaturgiei și folclorului, prin implicarea elevilor de gimnaziu în activități nonformale, precum spectacolul de zilele liceului.
Obiectivele educaționale ale acestei activități au fost:
– deprinderile de învățare a valorilor dramaturgiei pe tot parcursul vieții;
– competențe sociale și civice (contextul social, etnic, rolul omului, individul și ceilalți);
– aplicabilitatea dramaturgiei în context modern prin imagini-cheie;
– dramatizarea unui moment reprezentativ.
Asigurarea feed-back-ului acestei activități non-formale a fost verificată prin elemente teoretice, care se află în programa școlară (genul dramatic văzut ca spectacol al vieții pentru elevii de gimnaziu). Spectacolul a avut ecou, mai ales, prin valorificarea unor elemente românești.