Descriere

In cadrul proiectului Europeana DSI 4 creăm și implementăm scenarii didactice realizate cu resurse digitale găzduite de platforma Europeana https://www.europeana.eu/ şi oportunităţi cadrelor didactice pentru a-i ajuta să realizeze scenarii didactice utilizand cele mai recente instrumente interactive şi resurse digitale europene. În timpul lecțiilor, am oferit o scurtă trecere în revistă a site-ului Europeana. În scenariile didactice elevii din Scoala Gimnaziala Pui si Scoala Gimnaziala Baiesti au învățat despre conceptele globalizării, diversității culturale, comunitatea internaționlă, demnitatea și înțelegerea drepturilor omului într-o lume globalizată folosind colecțiile Europeana pentru a căuta informații legate de acest subiect.

Scopul activității

Abordarile educationale actuale impun utilizarea instrumentelor online care devin surse de invatare si formare atat pentru elevi cat si pentru cadre didactice. Platforma @Europeana.eu ofera milioane de resurse din toate domeniile care pot transforma orele de curs intr-o calatorie virtuala in istoria umanitatii. Europeana este o platformă digitală care oferă acces gratuit la peste 57 milioane de resurse din patrimoniul muzeelor, arhivelor, bibliotecilor europene. Scopul platformei este de a conserva patrimoniul cultural european.

Obiectivele educaționale ale activității

  • Gândirea critică – prin analizarea surselor istorice din colecțiile Europeana și apoi comparându-le cu opinia oamenilor asupra identității naționale și europene, va permite elevilor să vadă globalizarea din diferite perspective și să o înțeleagă pentru a ajunge la propriile concluzii;
  • Colaborare – elevii vor trebui să lucreze ca o echipă, să decidă despre modul cel mai bun de a prezenta informații, își asumă responsabilități și contribuie la obținerea celor mai bune rezultate;
  • Comunicare – elevii vor comunica în limbaj scris și oral, vor răspunde și vor veni cu argumente pro și contra pentru fiecare răspuns dat.
  • Relevanța activității

    Proiectul promovează drepturile egale, diversitatea şi nediscriminarea;

    Promovarea dialogului intercultural; Utilizarea resurselor educationale open space; Am folosit in cadrul orelor de curs metoda „debate”, metodă de educație non-formală ce contribuie la dezvoltarea abilităților de viață în rândul elevilor, ajutându-i să devină mai deschiși și creativi, să își dezvolte abilitățile de comunicare și vorbit în public (mulți elevi provin din cătune izolate din zona muntilor Sureanu).

    Lucrul în echipă și încrederea în sine In cadrul scenariului didactic ,”Cum a aparut si cum a evoluat Universul?`”