Descriere

Jolly Phonics este o succintă reprezentare fonetică, în cadrul căreia copiii sunt învăţaţi codul alfabetic al limbii engleze. Copiilor le sunt predate cele 42 de sunete reprezentand litere sau grupuri de litere, sunt învăţaţi cum să le îmbine pentru a citi cuvinte şi cum să reuşească să citească primele cuvinte-capcana pentru care nu există o regulă anume. Din acel moment, copiii pot încerca să citească de unii singuri cărţi.

Scopul activității

  • Dezvoltarea abilităților elementare și a deprinderilor pentru comunicarea orală și scrisă în limba engleză;
  • Stimularea interesului pentru limba și cultura engleză.
  • Obiectivele educaționale ale activității

  • Dezvoltarea și modelarea achizițiilor lingvistice prin expunere directă la elementele de limbă scrisă, dezvoltarea sensibilității fonetice și stimularea abilităților pentru scris-citit, înțelegerea sensului unui enunț simplu scris și producerea de situații de scriere independentă;
  • Dezvoltarea abilităților elementare și a deprinderilor pentru comunicarea orală și scrisă în limba engleză;
  • Stimularea interesului pentru limba și cultura engleză;
  • Dezvoltarea abilităţii de a scrie fluent şi îngrijit: formarea corectă a majusculelor cât şi a literelor mici, dictarea cuvintelor şi propoziţiilor;
  • Dezvoltarea citirii fluente şi a înţelegerii: cititul individual pentru părinţi sau profesori, cititul în grup sau în gând, dezvoltarea unui vocabular cât mai variat şi înţelegerea sensurilor cuvintelor;
  • Dezvoltarea abilităţii de a scrie, vizandu-se scrierea de informaţii, independent, crearea şi scrierea propriilor poveşti simple, scrierea de subiecte care se referă la ştiinţă şi muncă;
  • Introducerea cuvintelor-capcana, extrem de uzitate in limba engleza, neregulate din punct de vedere fonetic;
  • Relevanța activității

    Exista numeroase studii publicate despre Jolly Phonics si provenite din toate colţurile lumii, de la scoli private la şcoli guvernamentale mai sărace din ţările în curs de dezvoltare. Toate au un mesaj pozitiv de transmis.

    Iata cateva dintre concluziile acestor studii:
    Concluzia nr. 1: Copiii învaţă mai repede să scrie şi să citească.
    Concluzia nr. 2: Băieţii se descurcă la fel de bine ca fetele
    Concluzia nr. 3: Copiii care nu studiază limba engleză ca limbă principală performează bine după această metodă
    Concluzia nr. 4: Un număr mai mic de copii eşuează în învăţarea scris-cititului.

    Ce arată aceste studii este faptul că factorii de decizie politică, şcolile şi profesorii pot avea încredere în metoda foneticii sintetice de predare a cititului şi mai precis, în Jolly Phonics, pentru a transmite această metodă. Ei pot nădăjdui ca învăţăceii să lucreze bine ca ansamblu, cu puţine, dacă nu deloc, insuccese şi să progreseze mult mai rapid decât înainte.”