Descriere
Proiectul “Tările-Călători prin lume” este un proiect nascut din dorinta de a raspunde nevoilor epistemice manifestate de elevii din clasa a patra fata de ariile stiintele naturii ,om si societate, si nu in ultimul rand, consiliere si orientare. Noutatea acestui proiect vine din faptul ca activitatile au fost organizate in totalitate de elevi, rolul profesorului a fost de a indruma elevii si de a evalua rezultatele. Astfel, elevii au fost implicati activ in cunoasterea si prezentarea diversitatii culturale, manifestand spirit civic inalt si deschidere fata de valorile culturale internationale.
Saptamanal, elevii au prezentat cate o tara din multiple perspective: luni – coordonate geografice, vecini si granite, marti –istorie si societate ,miercuri- obiecte culturale, tinute reprezentative –cultura si traditie, joi-arta culinara reprezentativa, vineri-jocuri si momente artistice, creandu-se un mediu de invatare stimulativ si eficient. Acest tip de proiect practic dezvolta la scolarul mic atat aptitudini de comunicare, cat si strategii de lucru cu materialul informational. Crearea unui climat inedit (s-a servit ceai , limonada la fiecare prezentare,s-au utilizat mijloace audio-vizuale pentru fiecare tara, fundal de muzica in surdina specific fiecarei tari atunci cand prezentau notiuni de geografie, istorie,cultura) a contribuit la stimularea dezvoltarii afective a elevilor, precum si la interrelationare superioara, evitandu-se practicile de discriminare si stigmatizare.
In cadrul clasei au fost doua eleve cu probleme logopedice, care intampinau dificultati pe partea de dezvoltare personala. Acestea au fost integrate activ in proiect si au reusit sa-si depaseasca limitele intr-un mod cu totul deosebit.
Scopul activității
Proiectul “Tările-Călători prin lume” este un proiect nascut din dorinta de a raspunde nevoilor epistemice manifestate de elevii din clasa a patra fata de ariile stiintele naturii ,om si societate, si nu in ultimul rand, consiliere si orientare.
Obiectivele educaționale ale activității
Dezvoltarea și manifestare la elevi a unui spirit civic inalt si deschidere fata de valorile culturale internationale.
Relevanța activității
Elevii au invatat mult mai usor, pentru ca si-au transpus cunostintele asimilate in concret. Astfel, elevii si-au sporit increderea in sine, si-au imbunatatit atitudinea cu privire la invatare, s-au implicat cu responsabilitate in ceea ce priveste propriul studiu, si-au dezvoltat abilitati complexe,cum ar fi abilitatile de gandire de nivel superior,colaborare si comunicare. Dupa fiecare prezentare pe zi a perechilor, elevii-spectatori notau pe o foaie de hartie aspectele pozitive, cat si cele negative remarcate pe parcursul intregii activitati. Astfel, aveam un feed-back de la fiecare elev care trebuia analizat de catre mine impreuna cu partenerii -reprezentanti ai tarii respective pentru urmatorea prezentare.