Descriere
Activitatea este împărțită pe echipe: fiecare copil își alege masa de lucru care i se potrivește sau îi place în acea zi – să decupeze, să coloreze, să coasă, să asambleze piesele. Pentru produsele finite de anul acesta elevii au colorat role de hârtie igienică și au lipit pompoane (ochi, nasturi, căști), rezultatul – omuleți de zăpadă cu căști în urechi; au colorat rolele în roșu și verde pentru a realiza spiriduși; au cusut pernițe colorate umplute cu vată pentru corpul altor spiriduși. O echipă s-a ocupat de coaserea căciulițelor din fetru pentru toate spiriduși.
Altă activitate din cadrul atelierelor a fost reciclarea unor cărți date la topit (îndoirea filelor sub formă de brăduț, care mai apoi a fost colorați cu spray colorat – verde, argintiu, auriu, ultima etapă fiind împodobirea cu diverse lucruri – pompoane, fulgi, mărgele și globuri foarte mici. O activitate atractivă este confecționarea brăduților din linguri sau furculițe de plastic.
Consiliul Elevilor a organizat un concurs- “Cine vinde mai mult?”, premiul fiind un brăduț pentru clasă. Elevii, pe lângă bucuria de a realiza ceva la Atelierul Moșului la scoală apare acea concurență pozitivă între clase, se declanșează spiritul competitiv. O altă încântare pentru copii este cea de a vinde produsele, de a observa clar cum este valorificată munca lor. De fapt, pe parcursul întregului proiect, se urmărește o latură a educației financiare.
De donațiile strânse au beneficiat Andrei și Nicușor Marcu – doi frați bolnavi de distrofie musculară progresivă Duchenne; și Denis Andrei – un băiețel bolnav de tetrapareză spastică;.
Scopul activității
Grija față de timpul liber al copilului, atitudinea de cunoaștere a dorințelor și de respectare a acestora trebuie să fie dominantele acestui tip de activități. Acestea le ofera destindere, încredere, recreere, voie bună, iar unora dintre ei posibilitatea unei afirmări și recunoaștere a aptitudinilor. Activitatea educativa școlară și extrașcolară dezvoltă gândirea critică și stimulează implicarea tinerei generații în actul decizional în contextul respectarii drepturilor omului și al asumării responsabilităților sociale, realizându-se, astfel, o simbioză lucrativă intre componenta cognitiva și cea comportamentală. Dezvoltarea unor aptitudini speciale (muzicale, abilități manuale, creativitate, financiare) și antrenarea în activități variate și bogate ca și conținut prin stimularea gândirii critice și implicarea în actul decizional.
Obiectivele educaționale ale activității
Să cunoască semnificația sărbătorii de Crăciun, folosind diverse căi de informare (povești biblice, povești de Crăciun, istorisirile bunicilor);
• Să realizeze unele obiecte dedicate evenimentului (Crăciunul), folosind diferite materiale (naturale sau sintetice);
• Să relaționeze într-un mod cât mai plăcut (partea distractivă din fiecare activitate), pe parcursul întregului proiect (cântece vesele, bancuri, jocuri de mimică, dansuri, jocuri distractive);
• Valorificarea obiectelor realizate în cadrul târgului și organizarea evenimentului distractiv de la sfârșit.
Relevanța activității
Educația extracurriculară (realizată dincolo de procesul de învățământ) își are rolul și locul bine stabilit în formarea personalității copiilor. Educația prin activitățile extracurriculare urmărște identificarea și cultivarea corespondenței optime dintre aptitudini, talente, cultivarea unui stil de viață civilizat, precum și stimularea comportamentului creativ în diferite domenii. Începând de la cea mai fragedă vârsta, copiii acumulează o serie de cunoștințe punâdu-i în contact direct cu obiectele și fenomenele din natură. Târgurile școlare organizate cu diverse ocazii, sunt un bun exemplu de activitate extracurriculară complexă, fiind foarte atractive pentru copii. Acestea presupun o colaborare armonioasă între cadrul didactic-elev-părinte. Iar pe lângă satisfacția realizării unor produse și comercializarea acestora, este bucuria de după – organizarea unei petreceri, vizionarea unui film sau organizarea unei excursii de o zi. Cadrul didactic are ocazia de a procura în clasă (folosind o parte din bani) diferite mijloace necesare predării (imprimantă, toner, laminator, distrugător de hârtie, capsator cu spirale, bețe muzicale boomwhackers, clopoței muzicali, hărți sau altele). Evaluarea activității extracurriculare este dată, în primul rând, de fețele copiilor- bucuria și fericirea din ochii lor iar expoziția de produse, diploma din partea consiliului de elevi vine ca o încununare a succesului obținut și amintiri plăcute din viața de școlar.