Descriere

Exemplul de bună practică ales este ,,Tabăra etnografică Maramureș, plai cu flori” organizată în săptămâna ,,Școala Altfel”, în perioada 18-21.04.2016.

Activitatea derulată s-a desfășurat pe parcursul a patru zile. În tabăra etnografică au participat 46 de persoane. Locația aleasă a fost una deosebită ca amplasare, servicii și specific maramureșean. Zilnic s-au derulat activități variate, atractive, în care grupul de copii s-a implicat cu mare entuziasm. Ideea activității a fost ca elevii să descopere tradițiile și obiceiurile românilor, tipologii ale satului românesc, ocupații de bază ale locuitorilor de ieri și de azi, portul popular, stiluri de locuințe.

Programul a fost de la început bine organizat, astfel încât copiii să îmbine utilul cu plăcutul. Scopul activității a fost realizat pas cu pas, cu fiecare moment derulat. Astfel, s-au derulat următoarele acțiuni:
– vizitarea unor obiective turistice (M-rea Bârsana, M-rea Peri, Cimitirul Vesel Săpânța, Muzeul satului maramureșean, Mocănița);
– vizitarea unor ateliere meșteșugărești (sculptură, pictură, țesături);
– cunoașterea muzicii populare și a portului popular (,,ședință foto”);
– participarea la un eveniment ce ține de tradiția locului (spălarea păturilor și covoarelor la vâltoare);
– schimb de experiență cu elevii Școala Gimnazială din Oncești;
– realizarea unui portofoliu personal cu fișe, informații, materiale despre locurile vizitate;
– realizarea unui album cu jurnalul taberei și un DVD cu fotografiile făcute,

Au fost implicați și elevi aflați în situații de risc, din această categorie făcând parte 8 copii proveniți din familii divorțate.

Scopul activității

Descoperirea și valorificarea tradițiilor și obiceiurilor cu specific românesc, a unor caracteristici specifice românilor (tipologii ale satului românesc, ocupații de bază ale locuitorilor de ieri și de azi, portul popular, stiluri de locuințe)

Obiectivele educaționale ale activității

  • îmbogăţirea cunoştinţelor privind tradițiile și obiceiurile românilor din Țara Maramureșului;
  • dezvoltarea unui comportament responsabil faţă de etnografia locului vizitat;
  • educarea elevilor în spiritul conservării şi promovării specificului regional vizitat;
  • dezvoltarea şi manifestarea unor atitudini comunitare deschise, în concordanţă cu principiul „unitate în diversitate”;
  • realizarea unui schimb de experiență cu elevii altor școli (din mediu rural);
  • socializarea în cadrul grupului.
  • Relevanța activității

    Cu siguranță toate momentele activității au implicat toți elevii, având un feedback pozitiv asupra tuturor.