Scopul activității
Derularea activităților de voluntariat prin puterea exemplului.
Voluntariatul poate fi considerat un fel de „educaţie non-formala”. Beneficiile pe care le pot obţine elevii de pe urma activităţilor de voluntariat sunt extraordinare. Elevul, cu cat observă si este invatat de mic ca este important sa ii ajuţi pe alţii, sa te implici in activităţi de pe urma cărora sa nu te aştepţi neapărat sa obţii beneficii materiale, cu atât va tinde mai mult să introducă voluntariatul în viata lui de adolescent.
In calitate mea de cadru didactic, formez copiilor gustul pentru activităţi care sa le facă bine sufleteşte si de pe urma cărora să beneficieze si alţii. Curăţenia de primăvara din Grădina Botanică şi plantarea de pomi de la Potigrafu sau voluntariatul realizat pentru copiii din satul Podenii Vechi, jud.Prahova, în perioada sărbătorilor de iarnă, sunt evenimente organizate la care se pot face donaţii și pot fi ocaziile potrivite pentru a-i implica pe elevi si a-i obişnui să se acomodeze în rolul de voluntari.
Să nu uităm: cu cât incepe elevul mai repede să facă astfel de activităţi de voluntariat, cu atât isi va creiona un traseu mai clar in viaţă. Astfel de lucruri il formează ca om si il pregătesc pentru viata de adult.
Derularea activităților de voluntariat prin puterea exemplului.
Unul dintre obiectivele menţionate anterior este acela de a valoriza potenţialul elevilor aflaţi in dificultate, prin diverse strategii, in cadrul activităţilor. Nu de puţine ori, am avut ocazia sa lucrez cu elevi din medii defavorizate (copii lasati in grija bunicilor, fara îndrumare parentala adecvata), elevi de etnie rroma (la care fenomenele de autoexcludere sau excludere au afectat procesul educativ), dar mai ales cu multi elevi care nu sunt trecuţi in nici o categorie de risc, dar sunt demotivati sa participe la activitatea şcolară.