Scopul activității
Necesitatea adoptării unui comportament ecologic atât la elevi cât și la nivelul societății în care trăiesc, motivarea elevilor pentru lectură, asimilarea de noi cunoștințe.
Pe parcursul celor 11 ani de activitate didactică am ales să elimin monotonia, să vin cu acel element de noutate care să ofere elevilor mei motivație și sprijin pentru evoluția lor ca adulți, considerând faptul că dezvoltarea personalității elevilor este la fel de necesară precum dezvoltarea valorilor și aptitudinilor.
În anul școlar 2018-2019 am ales să utilizăm diferite platforme educaționale pentru motivarea și păstrarea interesului elevilor pentru educație: EASSYCLASS, MODLE, KIDIBOT, INFOPP-platformă realizată personal pentru a publica diverse materiale pentru elevi, teste, generare de certificate. Elevii claselor de gimnaziu au preferat utilizarea platformei KIDIBOT, datorită interfeței specifice vârstei, motivației pentru premii și a clasamentelor realizate de platformă. Pentru a mări interesul elevilor am conceput un proiect, ”KIDIBOT LA NOI ÎN ORAȘ”, oferindu-le elevilor diferite premii (telefon, tabletă, smartwatch, baterii externe, diplome). Proiectul s-a desfășurat în parteneriat cu Primăria Orașului Turceni, în perioada martie-mai 2019. La acest proiect-concurs au participat elevii claselor gimnaziale de la Liceul Tehnologic Turceni.
În luna aprilie 2019, Liceul Tehnologic Turceni s-a clasat pe locul 1 în topul școlilor, datorită punctajului obținut de elevi.
Pe această platformă am publicat diferite teste pentru informatică și TIC, dar am și încurajat elevii să participe la teste din diferite discipline. Astfel, interesul elevilor pentru educație a crescut prin motivarea specifică vârstei.
Din punctul meu de vedere, educația formală se îmbină cu educația nonformală. Am observat din experiență că noi, cadrele didactice avem un rol foarte important în educarea și dezvoltarea elevilor. Trăim în vremuri în care părinții nu au suficient timp să se ocupe de proprii copii, sau mediul din care provin nu le oferă informații suficiente pentru a modela pozitiv copiii. Aceste bariere pot fi eleminate de noi, cadrele didactice. Elevii au nevoie de modele pozitive și încearcă să copieze comportamentul celor din jur, încă de la vârste fragede. Din dorința de a le oferi elevilor un exemplu pozitiv, a luat naștere proiectul ”Parteneri în ZeroWaste”, în care elevi, părinți și membri ai comunității locale erau partenerii mei în desfășurarea activităților ce implicau în mare parte analiza și participarea la viața comunității locale, conștientizarea și combaterea poluării.
Printre activitățile propuse și realizate putem enumera:
Participarea părinților a fost un motiv în plus pentru realizarea acestor activități. Am constatat la elevi o creștere a stimei de sine, o gandire orientată spre pozitivism, creativitate, implicare, colaborare și dorința de a realiza anual aceste activități, alături de alte propuneri.
Necesitatea adoptării unui comportament ecologic atât la elevi cât și la nivelul societății în care trăiesc, motivarea elevilor pentru lectură, asimilarea de noi cunoștințe.
În cadrul proiectului au fost implicați și elevi din diferite categorii de risc: provenind din familii monoparentale sau cu părinți care muncesc în străinătate, rezultate școlare slabe sau risc de abandon școlar. Implicarea în proiect i-a sprijinit emoțional și le-a dat curajul să depășească situația familială, dar și o dorință mai puternică de a reuși în viață. Printre elevi se regăsesc și cei cu rezultate modeste la învățătură, dar care au înclinații artistice, fiind astfel promovate; sau elevi timizi care au fost încurajați să-și prezinte creațiile și rezultatele.