Descriere
Activitatea pe care am realizat-o a avut la bază dorința de a apropia elevii de practica lecturii și, implicit, dezvoltarea unor competențe de bază, care să le permită elevilor integrarea în diferite grupuri, să-și îmbunătățească rezultatele școlare și să-și dezvolte anumite abilități în ceea ce privește lectura și comunicarea. Astfel, am organizat următoarele activități:
– Sărbătoarea marelui poet –Mihai Eminescu și Ziua Culturii Naționale, desfășurat în Centrul de Documentare și Informare din unitatea
noastră – Viața și opera poetului. În timpul prezentărilor au rulat imagini diverse cu imagini din viața poetului, scrisori și frânturi din opera criticilor care i-au apreciat lucrările;
– Ateliere de lucru pentru cunoașterea operei lui I.L. Caragiale și dramatizarea unor fragmente;
– „Fiecare cu pălăria lui”- citirea unor opere literare analizate prin metoda pălăriilor gânditoare.
Scopul activității
Aplicarea unor strategii de stimulare a interesului față de carte prin activități de promovare a importanței lecturii în rândul elevilor care se corelează cu programa școlară pentru Limba și literatura română în vigoare, având ca scop dezvoltarea competențelor cheie care se axează pe dezvoltarea armonioasă a elevilor precum și în prevenirea riscului de abandon școlar.
Obiectivele educaționale ale activității
Determinarea elevilor să petreacă mai mult timp în bibliotecă;
Cultivarea plăcerii de a citi prin mijloace și strategii diferite;
Implicarea elevilor în activități școlare și extrașcolare care vizează lectura.
Relevanța activității
Rezultatele obținute au fost cele scontate, iar în urma aplicării chestionarului final, am constatat că toți elevii au înregistrat progrese în ceea ce privește lectura, comunicarea și colaborarea.