Scopul activității
Dezvoltarea capacității de relaționare cu membrii grupului școlar, identificarea tipurilor de bullying și a tehnicilor de apărare împotriva acestuia.
Bullying-ul este un factor de risc pentru abandonul școlar, delicvență juvenilă, depresie, anxietate, tuburări de comportament. Fiecare copil are nevoie să primescă mesajul că aceste comportamente nu sunt de tolerat și este important să îi învățăm ce să facă în astfel de situații.
Un prim pas în activitatea noastră a fost identificarea tipurilor de bullying și înțelegerea acestui tip de comportament pe baza unor scenarii de intimidare. Pasul următor a fost completarea unor fișe individuale cu modalități de intimidare verbală, emoțională și fizică și efectele acestora asupra fiecăruia.”O mână de ajutor!”a fost o metodă folosită prin care elevii au identificat persoanele la care pot apela atunci când se află în situație de bullying. În încheierea activității elevii au recapitulat cele învățate pe platforma educațională Kahoot.
Dezvoltarea capacității de relaționare cu membrii grupului școlar, identificarea tipurilor de bullying și a tehnicilor de apărare împotriva acestuia.
Unul din efectele devastatoare ale bullying-ului este abandonul școlar. În momentul în care elevii nu mai găsesc plăcere în a veni la școală din cauza sentimentului de teamă, insecuritate, rușine/umilință, ei găsesc diverse căi de a absenta. Acest lucru se întâmplă și la o vârstă școlară mică. Elevii cu părinții plecați în străinătate, cei cu situație financiară precară și cei care provin din familii dezorganizate resimt mai intens efectele tachinării și ale bullyng-ului. Cu atât mai mult această categorie de elevi aflați în situație de risc trebuie să cunoască cum se pot apăra și integra alături de colegii lor.