Descriere

Proiectul pe care eu îl promovez în școală este fixat pe nevoile unui singur grup țintă, și anume acei elevi cu înclinații muzical-artistice care, poate, din diferite motive, se pot ,,pierde”.

Modelul european prin care fiecare elev trebuie să își aleagă opționalul în funcție de abilități este foarte bun pentru mine, ca profesor. De fapt, prin ceea ce fac, încerc să pun în valoare cât mai bine ceea ce știu și ceea ce am învățat, încercând să ajut copiii cu potențial să își valorifice talentul.

Proiectul în sine se împarte în două ramuri, și anume vocal și instrumental, și are drept obiectiv principal învățarea unui material de studiu prin metode moderne, într-un timp scurt. Realizând un studiu de auz muzical, am ajuns la concluzia că o pondere mare dintre participanții la activitatea organizată face parte din zona de risc, fiind elevi pe care încercăm să îi integrăm, folosindu-ne de talentul lor. Astfel, am creat o mică orchestră și un cor al școlii.

Scopul activității

Valorificarea talentului muzical din școală, transpunerea acestuia în grupe organizate care pot produce plus calitate atât în școală, cât și în societate.

Obiectivele educaționale ale activității

  • Crearea unei mici orchestre și a unui cor al școlii
  • Descoperirea tinerelor talente;
  • Integrarea elevilor în grupe de studiu organizate;
  • Dezvoltarea artistică a comunității;
  • Învățarea unui instrument muzical;
  • Dezvoltarea laturii artistice, dar și imaginația, creativitatea și sensibilitatea pentru frumos.
  • Relevanța activității

    Ne mândrim cu exemple de elevi din zona de risc cu rezultate bune la diverse concursuri, însă, consider că faptul că elevii participă, chiar dacă nu au rezultate exprimate în premii, îi ajută foarte mult să se integreze în colectivul școlii, dar și în comunitatea pe care această instituție o deservește.