Obiectivele educaționale ale activității
Activitate în cadrul proiectului – concursul școlar „Tabla interactivă” cu două secțiuni – „Eticheta alimentelor” (septembrie 2019) și „Descrieri geografice” (octombrie, noiembrie, decembrie 2019) pentru 40 de elevi din ciclul gimnazial; copiii realizează, folosindu-se de instrumente multimedia, lucrări artistice în format A4 prin care să promoveze un regim alimentar sănătos, prezentari multimedia pentru promovarea unei alimentații sănătoase și prezentări multimedia cu diverse zone geografice din țara noastră, dezvoltând și cultivând în rândul elevilor noțiuni și practici legate de alimentația sănătoasă, de stilul de viață sănătos, sănătatea mediului și noțiuni legate de geografia națională (forme de relief, resurse, demomgrafie etc); dezvoltarea competenței-cheie comunicare în limba maternă, elevii căutând și colectând materiale din diferite resurse și prezentându-le prin formularea unor argumente convingătoare, adaptate contextului proiectului, dar și dezvoltarea de competențe de bază în domeniul științelor și tehnologiilor, prin apreciere critică şi curiozitate, interesul pentru problematica etică şi respectul pentru siguranţă şi dezvoltare durabilă, în particular în privinţa progresului ştiinţific şi tehnologic în legătură cu sinele, familia, comunitatea şi problemele globale;
– folosirea bazei materiale (tabla interactivă, laptop, multifuncțională) astfel încât să vină în sprijinul actului educativ școlar și extrașcolar prin utilizarea acestor mijloace în activitatea didactică de predare-învățare-evaluare (cel puțin o dată pe săptămână, în sala de științe a școlii), de acestea beneficiind toți elevii ciclului gimnazial (40 de elevi) și o parte din elevii ciclului primar (cel puțin o grupă de 12 elevi) în timpul activităților de tip școală după școala (cel puțin o dată pe săptămână); obiectivul propus dezvoltă în rândul copiilor învățarea prin descoperire și abilitățile tehnice (tehnoredactare, utilizarea de browsere și site-uri pentru găsirea informațiilor etc); acest obiectiv a urmărit dezvoltarea în rândul copiilor a competențelor de bază în domeniul științelor și tehnologiilor și competențele digitale prin atitudine critică şi reflexivă faţă de informaţia disponibilă, responsabilitate în folosirea mijloacelor interactive, interes pentru implicarea în comunităţi şi reţele pentru scopuri culturale, sociale şi/ sau profesionale.
– atingerea nevoii de formare a cadrelor didactice în folosirea eficientă a mijloacelor TIC în activitatea didactică (după terminarea perioadei de implementare a proiectului, mijloacele multimedia achiziționate prin proiect sunt folosite și de alte cadre didactice interesate de a-și îmbunătăți activitatea de predare/evaluare; este folosită tabla interctivă din sala de științe, laptopul și multifuncționala pentru editare și imprimare de fișe de lucru, creare de lecții interactive / format digital etc) atrăgând astfel elevul către școală, scăzând riscul de părăsire timpurie a școlii, a eșecului școlar.