Relevanța activității
Educaţia extrașcolară (realizată dincolo de procesul de învăţământ) îşi are rolul şi locul bine stabilit în formarea personalităţii copiilor cu cerințe educative speciale. Activităţile extrașcolare urmăresc identificarea şi cultivarea corespondenţei optime dintre aptitudini, talente, cultivarea unui stil de viaţă civilizat, precum şi stimularea comportamentului creativ în diferite domenii. Nu se poate vorbi de rezultate imediate, în funcţie de specificul lor, aceste activităţi au dezvoltat la elevi priceperi, deprinderi şi abilităţi, mult mai solide, pentru că desfăşurându-se în afara cadrului tradiţional al sălii de clasă, ele au permis contactul direct cu realitatea socială, ceea ce este foarte importantă în munca cu elevul cu cerințe educative speciale. În cadrul activităților desfășurate am încercat să stimulez și formez funcții importante implicate în dezvoltarea fizică a copilului: concentrare, relaxare și distracție, abilități sociale, încrederea în forțele proprii și stima de sine. Contexul nonformal oferit de activități a făcut posibilă abordarea aprofundării cunoștințelor cu mare ușurință din partea elevilor( după activitatea ,,Trenul lui Moș Crăciun,, și după plimbarea cu trenul, un elev participant mi-a declarat că a fost o surpriză foarte mare, mai ales, fiind prima experiență de acest gen pentru el).