Scopul activității
EDUCATIV, PUNEREA ÎN PRACTICĂ A CUNOȘTINȚELOR DOBÂNDITE
Datorită faptului că elevii provin din mediul rural, am încercat să le îmbogățesc cunoștințele despre ce presupune o grădină din care își vor procura hrana în viitor. Am apelat la diferite jocuri pentru ca ei să nu simtă obligativitatea acumulării diferitelor informații. Am folosit ca text suport „Jack și vrejul de fasole”. Copiii au semănat singuri boabe de fasole în ideea de a ne folosi și noi de vrej pentru a ajunge la comoara cunoașterii. Au realizat o mică seră, instalată lângă geam, iar acasă au semanat diferite semințe primite dintr-un parteneriat cu Lidl. La finalul activității, ne-am oferit voluntari pentru a tăia plantele perene din curtea bisericii și de a planta flori pentru eroii căzuți pe front, în război.
EDUCATIV, PUNEREA ÎN PRACTICĂ A CUNOȘTINȚELOR DOBÂNDITE
S-a dorit ca elevii să cerceteze modul de dezvoltare a plantelor și să sesizeze etapele de dezvoltare ale acestora, dar și factorii care influențează acest lucru.
Ceea ce urmăresc în activitățiile noastre e ca fiecare elev să se simtă important, să gândească că echipa funcționează bine datorită lui. Elevii cu risc de abandon au participat activ ca toți ceilalți, reușind să uite de problemele familiare, iar prin această activitate am apropiat mai mult familiile în activitățile școlii. Toți copiii frecventează în mod constant școala, deoarece știu că la școală se distrează cu frații lor. În mod constant fotografiile cu activitățile copiilor sunt trimise pe un grup al clasei pentru ca părinții să conștientizeze importanța activităților care se fac la școală.