Descriere
Scopul activităţii:
Cu toții iubim România, nu-i așa? Este o țară cu adevărat foarte frumoasă de care trebuie să fim foarte mândri. În afară de frumusețile ei naturale, țara noastră are și un trecut, la fel de frumos, de tumultos, pe care fiecare cetățean ar trebui să-l cunoască pentru a ne cunoaște și a ne înțelege originile, obiceiurile, tredițiile, pentru a deveni viitori oameni de bază ai societății. Ne dorim să contribuim la formarea și dezvoltarea viitoarelor generații care să aibă o contribuție valoroasă pentru neamul nostru, de aceea, încă din clasa pregătitoare am ales, împreună cu elevii, ca specificul clasei noastre să fie al Românașilor. Printre activitățile zilnice, obișnuite am inserat câte un moment dedicat țării: ascultarea Imnului, lecturarea unor texte, legende, care să dea naștere sau să sporească sentimente de respect, de iubire și patriotism, cunoașterea portului popular, sau a diferitelor simboluri naționale. Ușor, ușor micii școlari au asimilat aceste cunoștințe prin jocuri, cântece, dansuri, desene sau picture, ajungând să folosească frecvent culorile Tricolorului în fișele lor.
Treptat, am trecut la desfășurarea unor activități ce cuprindeau și informații, cunoștințe istorice însă, adaptate specificului vârstei lor.
Anul acesta, chiar dacă a fost un an diferit de ceilalți, prin desfășurarea activităților mai mult în mod online, nu ne-a împiedicat în demersal început , ci, mai mult , am încercat să profităm de partea pozitivă a situației și am pus la cale o activitate inedită, cu ocazia Zilei României: o întâlnire online cu actrița și artista în arta povestirii, Giorgiana Elena Popan.
Activitatea a avut ca obiective:
1. Valorificarea și evaluarea cunoștințelor elevilor despre țara lor în cadrul unui atelier inter-disciplinar;
2. Crearea unui cadru de educație non-formală care să aibă ca rezultat stimularea dezvoltării abilităților de viață;
3. Cunoașterea a tradițiilor și valorile neamului românesc ;
4. Stimularea abilităților de relaționare ;
5. Stimularea creativității și spontaneității .
Întâlnirea a debutat cu jocuri de „spargere a gheții” și de activizare, apoi a urmat „Povestea României”, o prezentare scurtă a istoriei noastre, de la Decebal la „România dodoloață” înfăptuită de Regele Ferdinand și Regina Maria.
A urmat apoi o expunere a celor mai cunoscute obiective turistice din țară, a portului popular reprezentativ pentru fiecare regiune dar specificul culinar al acestora.
În încheiere s-a desfășurat un moment de improvizație care a contribuit la stimularea creativității și spontaneității elevilor, fiind foarte apreciat de către aceștia.