Descriere

Activitatea s-a desfăşurat în parteneriat cu Grădiniţa Nr. 208. Elevi de clasa a III-a ai Şcolii Gimnaziale „Sfântul Andrei”, coordonaţi de prof. Simona Rădulescu, au însămânţat plante de ridiche, ceapă şi spanac şi au urmărit dezvoltarea acestora îngrijindu-le zilnic. Au ecologizat zona şcolii şi a grădiniţei. Elevii au mobilizat preşcolarii şi cadrele didactice de la grădiniţa parteneră, părinţi, profesori şi membri ai comunităţii pentru a planta flori, arbuşti decorativi şi pomi fructiferi în curţile celor două instituţii. Elevii au îngrijit şi observat plantele şi pomii, inclusiv pe perioada vacanţelor şcolare, împărţindu-şi sarcinile de lucru.

Scopul activității

Ghidându-ne după principiul „Learning by doing”, copiii să înveţe să transforme o bucăţică de pământ, cum să pună seminţe, cum să planteze, cum să îngrijească plantele şi puieţii de pomi fructiferi.

Competențe de format / dezvoltate elevilor

  • lingvistice (în limba maternă)
  • lingvistice (în limba engleză)
  • ştiinţifice şi tehnologice
  • de a învăţa să înveţi
  • civice, interpersonale, interculturale şi sociale
  • competenţe de comunicare
  • competenţe organizaţionale/manageriale
  • competenţe corespunzătoare/specifice locului de muncă
  • competenţe sociale
  • capacitate de relaţionare şi lucru în echipă
  • orientare spre rezultat/soluţii
  • eficienţa personală
  • autodezvoltare
  • iniţiativă
  • etică şi valori
  • Relevanța activității

    Elevii şi-au atribuit sarcini pe măsura puterilor şi interesului fiecăruia. Unii dintre ei au udat pomii, alţii plantele, unii au înregistrat etapele dezvoltării pomilor şi al plantelor. Plantele le-au creat copiilor starea de bine necesară şi un imbold în plus pentru a veni cu drag la şcoală, ştiind că aici este nevoie de ei, de ajutorul lor, că plantele au nevoie de prezenţa şi atenţia lor. Copiii au realizat că pot îngriji singuri plantele, că oricare dintre ei poate deveni lider, că au dezvoltat o imagine mai bună despre sine, au dezvoltat ataşamentul şi solidaritatea.