Scopul activității
Manifestarea unor deprinderi de comportament moral- civic în contexte de viaţă din mediul cunoscut; aplicarea unor norme de conduită în viaţa cotidiană.
Am împărţit copiii în 4 echipe. Fiecare echipă a primit o foaie cu conturul unui om. Le-am cerut să personalizeze conturul. Fiecare echipă şi-a prezentat personajul, iar apoi le-am cerut să vorbeasca urât cu el, aşa cum au auzit că fac ați copii. La fiecare jignire am rupt o parte din planşă.
În a doua parte a activităţii am cerut copiilor să lipească părţile rupte ca într-un puzzle. Au recunoscut că pare exact ca la începutul activităţii. Le-am spus că aşa arată sufletul unui copil jignit şi umilit, exact ca piesele unui puzzle. Pare că, la început, copilul nu se schimbă, însă sufletul lui s-a spart în mii de cioburi exact ca o sticlă distrusă, greu de lipit, greu de refăcut.
La final, au tras concluzia activităţii, aceea că trebuie să ne acceptăm aşa cum suntem deoarece suntem diferiţi şi fiecare dintre noi are calităţi care trebuie descoperite şi apreciate.
Manifestarea unor deprinderi de comportament moral- civic în contexte de viaţă din mediul cunoscut; aplicarea unor norme de conduită în viaţa cotidiană.
Toate cele patru echipe au desenat fete. Probabil au considerat că ele sunt mai vulnerabile.
Elevii au concluzionat că suntem diferiţi, însă fiecare copil are calităţi şi defecte. Important este să apreciem calităţile persoanei să le punem în valoare în orice împrejurare, deoarece anumite defecte pot fi ignorate, chiar depăşite.
Unii elevi poate nu ştiu ce potenţial zace în ei şi atunci este datoria noastră ca dascăli să le descoperim, să le evidenţiem şi să le punem în valoare.
De asemenea avem datoria de a stopa din faşă intenţia unor elevi de a se amuza sau chiar de a ironiza colegii, de a-i învăţa pe copii să-şi provoace colegii în a-si descoperi calităţile, de a-i pune în situaţii diverse prin care să-şi valorifice potenţialul.