Descriere
Proiectul doamnei Spiță C. Mirela, „PROVOCARTE (Cum să faci să nu urăști cititul, https://programulprovocarte.blogspot.com/ ),”
care se desfășoară începând cu anul școlar 2019 -2020, presupune stimularea plăcerii pentru lectură, dezvoltarea competențelor de comunicare eficientă și a competențelor de literație, ținta propusă de lecturare activă a 50 de cărți, fiind depășită.
Reunește la un loc elevi din ciclul primar, părinți, profesori. Au existat și elevi aflați în situații de risc (părinți unici, plecați din țară, cu situație economică precară).Este un proiect original și creativ pentru comunitatea educațională. Programul PROVOCARTE aplică un set de peste 15 modalități originale, inovative de stimulare a plăcerii pentru lectură, care pot fi aplicate în context formal, informal sau nonformal, în activități curriculare sau extracurriculare, în lectura independentă sau în activități comune, de persoane începând de la vârsta preșcolară până la ieșirea din sistem. În actul citirii, se utilizează tehnologia (cu Google Earth se localizează orașul/ țara nașterii autorului sau traiectoria acțiunilor din carte; Google Art & Culture este folosit de câte ori este nevoie pentru a puncta un aspect practic legat de conținutul citit; elevii folosesc Padlet pentru crearea portofoliilor, tot ei creează jocuri în Wordwall, pe care le lansăm tuturor colegilor prin Google Classroom, concep animații Scratch inspirate din lecturi, postate în ateliere, vizionate de toți elevii clasei, fac prezentări PowerPoint care sunt postate, de asemenea, pe Google Classroom. Inedite sunt și atelierele de lectură din cadrul școlii remediale. Folosind aplicația de conferințe Zoom, elevi de ciclul primar din Sfântul Gheorghe, alături de elevi din Abrud, au accesat linkul și au participat la 6 ateliere în care au citit câte o carte, adaptată mediului online.