Descriere

În acest proiect au colaborat elevi din trei ţări. În perioada anului şcolar 2018-2019 au călătorit cu un vapor imaginar pe care ei au fost marinarii. Au vizitat cu corabia râuri, lacuri, mări şi oceane. Au descoperit tot mai multe informaţii despre apă şi despre mediul înconjurător. Au avut misiuni importante, dezvoltându-și creativitatea, vocabularul şi alte competenţele. Au făcut experimente cu apa, şi observaţii în natură în cadrul excursiilor, au făcut cunoştinţă cu animalele care preferă apa. Au descoprit importanţa ocrotirii mediului înconjurător după care au strâns deşeuri, au construit jucării din materiale reciclabile, au făcut afişuri, desene cu tema respectivă. Am citit poveşti şi poezii cu tema apa, despre care au făcut desene. Au proiectat şi au construit diferite jucării de apă. Cu ajutorul internetului au împărtăşit colegilor din străinătate noile cunoştinţe dobândite.

Scopul activității

Prin activitățile derulate în cadrul proiectului, am încercat să prezint un alt model de școală: o școală unde învățăm prin metode inovatoare și programe interesante din lumea digitală. Proiectul se adresează celor mai mici elevi din școala noastră și urmărește ridicarea gradului de motivare a elevilor pentru participarea la ore în măsura în care rata absenteismului tinde să crească de a o zi la alta și implicit riscul de abandon școlar. Prin utilizarea noilor tehnologii la clasă am reuțit să eficientizez demersul didactic prin abordarea interdisciplinară a conținuturilor învățării într-o manieră ludică, interactivă, transformându-i pe micii școlari în veritabili exploratori. Proiectul a avut ca drept scop încă de la faza planificării colaborarea. Am făcut cunoscut proiectul elevilor cu diferite metode: storyline, elemente ale pedagogiei dramatice, am ţinut cont de cunoştinţele anterioare ale elevilor. Am motivat elevii completând diferite tabele folosind diferite metode. Au făcut experimente singuri şi cu ajutorul nostru. Am participat la diferite prezentări, excursii. Am ținut legătura prin skype. Folosind internetul şi diferite programe am ținut legătură continuă cu partenerii proiectului, astfel având posibilitatea de a cere şi a da feedback. Am folosit o mulţime de cântece, poezii, basme, rebusuri, ghicitori în cursul proiectului şi am realizat produse finale împreună. Pentru evaluarea finală am formulat un chestionar on-line.

Obiectivele educaționale ale activității

În cadrul proiectului am realizat activități originale și creative vizând bunele practici în domeniul protejarea mediului. Comunicarea reciprocă, cooperarea, schimbul de cunoștințe între școli a fost realizat pe tot parcursul proiectului. Activitățile s-au bazat una pe cealaltă, grupurile de elevi au regândit ideile și și-au creat propriile soluții. Echipele au dat feedback partenerilor și au apreciat munca colegilor. Pe tot parcursul proiectului am ţinut cont de cunoştinţele anterioare ale elevilor.

Relevanța activității

În timpul săptămânii de codare, elevii din Domaszék (Ungaria) au folosit săgeți pentru a codifica desenele; elevii din Vârşolţ au decodat săgeţiile şi au desenat vapoarele şi elevii din Tornagörgő (Slovacia) folosind programul Minecraft au creat desenele noatre în 3D. Cu ocazia Zilei Mondiale a Apei, elevii din Vârşolţ au desenat pești, elevii din Domaszék (Ungaria) au pictat fundalul, iar elevii din Tornagörgő (Slovacia), au creat peștele digital şi au îmbogăţit cu ele lumea Minecraftului. „Dicționarul Picture-to-Voice al cuvintelor umede”- elevii din Vârşolţ au desenat imagini care au legătură cu apă și au înregistrat aceste cuvinte în limba română, elevii din Tornagörgő (Slovacia) au înregistrat tot aceste cuvinte în limba slovacă, iar elevii din Domaszék (Ungaria) în engleză și germană au înregistrat aceste cuvinte legate de apă. Prezentarea PowerPoint a fost făcută cu ajutorul unui profesor. „Fiecare picătură contează!”-Importanța protejării apei a fost evidențiată prin designul posterelor. Am lansat o invitație la care au fost trimise creaţii de mai mult de 400 de copii din 4 țări. Din creațiile primite, am creat un flipbook. ” Tavaszi szél vizet áraszt – videoclip”-Toate cele trei echipe au cântat piesa folclorică ,,Tavaszi szél vizet áraszt” din care am creat un videoclip. Am înregistrat experimentele și feedback-ul către partenerii noștri prin videoclipuri și fotografii. Am realizat un jurnal al proiectului, în care am scris evenimente importante ale proiectului. Am creat desene și picturi pe baza experienței noastre în cadrul proiectului. Am creat modele de nave din diferite materiale și cu ajutorul programului Minecraft. S-au născut compuneri, o hartă, un joc în urma prelucrării cărţii ,,Rumini”. La sfârșitul proiectului, copiii au primit o diplomă și un magnet de frigider.