Scopul activității
Proiectul a avut drept scop stimularea interesului pentru lectură prin activități atractive realizate offline și online.
Proiectul propus s-a derulat în perioada 1 februarie 2018 – 31 august 2019, cu un grup de 147 elevi, și vizează un club de lectură creat pentru a face elevilor poftă de citit, îmbinând, premonitoriu, activitățile online cu cele offline. Activitățile derulate în cadrul clubului au fost organizate sub formă de ateliere de lectură, concepute ca făcând parte dintr-o poveste, cu decor, recuzită, personaje, mijloace audio-video.
Activitățile se desfășoară într-un cadru magic: baloane, muzică de fundal, mascote, decoruri cu scene din povești, costumații, dramatizări, jocuri tematice, căutare de comori, picnicuri de lectură în aer liber. Nu lipsește nici tehnologia: este folosit laptop, boxe, video proiector; sunt descărcate cărți digitale, copiii rezolvă jocuri online cu teme literare, realizează albume frumoase, fac recomandări de lectură pe pagina/grupul școlii și pe grupul clubului/clasei.
Lecturile au fost urmate de activități practice cu materiale reciclabile în vederea confecționării de postere, mesaje motivaționale și cadouri tematice. Nu au lipsit provocările pentru ”devoratorii” de cărți, precum ”Provocarea de week-end”, ”Vânătoarea de comori” cu indicii din cărți, albume foto cu cititorii și cărțile preferate.
Proiectul a avut drept scop stimularea interesului pentru lectură prin activități atractive realizate offline și online.
Obiectivele avute în vedere pe parcursul activităților au fost: reducerea procentului de analfabetism funcțional; atragerea copiilor spre lectură prin puterea exemplului; integrarea și sprijinirea elevilor aflați în situații de risc în vederea reducerii riscului de eșec educațional; realizarea de produse simple din materiale reciclabile; dezvoltarea unor relații între elevi bazate pe respect, colaborare, empatie.
Elevii au participat cu drag și așteptau cu nerăbdare atelierele clubului. Și-au adus și colegi de la alte clase la aceste ateliere, au făcut recomandări de lectură online, au dăruit cărți cu ocazia zilelor aniversare, au împrumutat mai multe cărți de la biblioteca școlii, comunei. Atelierele de lectură au ajutat la dezvoltarea competențelor de comunicare, formarea competențelor sociale și civice, dezvoltarea competențelor digitale. Elevilor le-au fost stimulate sensibilitatea și capacitatea de exprimare culturală, spiritul de inițiativă și antreprenoriat. Efectul atelierelor de lectură s-a văzut și asupra copiilor cu situații materiale precare sau în situații de abandon școlar. Aceștia veneau la club pentru că era altfel: aveau cărți, liniște, prieteni, înțelegere, sprijin, condiții egale. A crescut motivația pentru învățare, și-au îmbunătățit performanțele la citit și scris, au progresat. Au colaborat mult mai bine, au participat la realizarea unor proiecte în echipă, stima de sine a crescut.