Descriere
Numele proiectului nostru este FOCUS: Dezvoltarea abilităților de învățare, de viață și interpersonale printr-o nouă curriculă pentru elevi de gimnaziu și liceu și este un parteneriat Erasmus+ între 5 școli din România, Grecia, Danemarca și Polonia.
Beneficiarii direcți sunt 2000 de elevi cu vârste între 14 și 18 ani, care învață în școlile partenere, profesori, diriginți, precum și directorii școlilor care au beneficiat în ultimii doi ani școlari (2017-2019) de schimburi de bune practici, materiale didactice transdisciplinare și metode inovatoare de predare-învățare (peer-learning, blended learning, PBL, CLIL, dramă, etc.).
Fiecare partener a produs materiale didactice pentru o temă/an. În timpul evenimentului, pe termen scurt de formare a profesorilor, o echipă de 3 profesori din fiecare școală a predat cele 3 lecții celorlalți profesori-participanți folosind clase de levi din școala gazdă, profesorii fiind evaluați și oferindu-li-se feedback din partea participanților.
Cele 10 teme studiate pe parcursul celor doi ani au fost: ANUL 1: 1. Stiluri de învățare și cum poți să profiți la maximum de ele, 2. Procesul de invățare învață-revizuiește-învață din nou, 3. Comunicarea eficientă, 4. Bullying și munca în echipă, 5. Managementul timpului și a banilor. ANUL 2: 6. Gestionarea emoțiilor și a stresului, 7. Inteligență emoțională, 8. Hobby-ul din prezent, o viitoare carieră?, 9. Creativitatea și rezolvarea problemelor, 10. Cum să ai o viață verde?
Dovezi media
1. Auxiliarul în limba engleză http://online.fliphtml5.com/rznk/uszf/
2. Auxiliarul tradus în lima română http://fliphtml5.com/rznk/pdul
Scopul activității
Obiectivul principal al parteneriatului a fost de a dezvolta și implementa o serie de 30 de lecții bazate pe 10 teme (3 lecții/temă) în vederea dezvoltării abilităților de învățare, de viață și interpersonale la eleci vu vârsta între 14-18 ani (clasa a VIII – a și liceu).
Obiectivele educaționale ale activității
Elaborarea, testarea și implementarea de către profesoria practicilor inovatoare referitoare la curriculum transdisciplinar, materiale didactice inovatoare axate pe soft-skills;
Consolidarea competențelor didactice și a dezvoltării profesionale prin participarea la cursuri de formare, schimb de bune practici, metodologii de învățare și predare și abordări pedagogice;
Promovarea cooperării între elevi și profesori din 4 țări diferite pentru a sprijini dezvoltarea strategică și internaționalizarea școlară prin proiecte.
Competențe de format / dezvoltate elevilor
Competențe de management al resurselor de timp și financiare;
Competențe de gestionare a învățării;
Competențe sociale, civice și interculturale, a nediscriminării și cetățeniei active;
Competențe de gândire critică;
Competențe de educație mediatică.
Relevanța activității
Da. Toate lecțiile au fost predate claselor întregi de elevi, deci inclusiv elevilor în situații de risc sau defavorizati economic/social/geografic.
În mod clar, rezultatele proiectului vizează și elevii aflați în situații de risc (rromi, elevi navetiști, elevi proveniți din familii monoparentale sau cu situație socio-economică precară) deoarece acești elevi există în toate cele 5 școli, iarlecțiile au fost predate fără disriminare, tututor claselor. Dacă ar fi să vă dau un exemplu, în Colegiul nostru, peste 50% dintre elevi sunt elevi care locuiesc în mediul rural.