Descriere

La secțiunea I, copiii au interpretat scenete din povești, au interpretat cântece și poezii, fiind costumați adecvat personajelor prezentate.
La secțiunea a II-a, copiii de la grădiniță, clasele pregătitoare, clasa I și a II-a au avut de realizat o secvență din povestea preferată prin lucrări plastice. S-a lucrat atât cu acuarele, cât și cu carioci sau culori, realizându-se lucrări foarte bune. Elevii claselor a III-a și a IV-a au realizat colaje pornind tot de la personajele sau poveștile preferate din bibliografia dată. Copiii s-au dovedit a fi creativi și spontani.
La secțiunea a III-a, elevii au avut de rezolvat o serie de sarcini de lucru de pe foile de concurs, sarcini ce au fost formulate după bibliografia afișată anterior.
Partenerii noștri în acest proiect au fost școli și grădinițe din județul Iași, atât din mediul urban, cât și rural.

Scopul activității

Cultivarea interesului pentru lectură, stimularea creativității și a simțului artistico-plastic prin antrenarea elevilor în activităţi cât mai variate şi bogate în conţinut folosind materiale diversificate.

Obiectivele educaționale ale activității

  • Promovarea concursului în rândul unităților școlare;
  • Utilizarea în mod original și personal a spațiului plastic, folosind tehnici diverse
  • Cultivarea interesului pentru lectură prin transpunerea în joc a personajelor sau acțiunilor din operele literare
  • Dezvoltarea creativității și expresivității limbajului oral
  • Stimularea creativității și a simțului artistico-plastic, prin antrenarea elevilor în activităţi cât mai variate şi bogate în conţinut
  • Mediatizarea/diseminarea rezultatelor; sustenabilitatea activităților din proiect
     
    Prin intermediul acestui proiect se realizează un proces educativ în sensul formării și educării creativității, a simțului estetic, precum și în conturarea unor aptitudini. Sub îndrumarea atentă a cadrelor, copiii pătrund pe tărâmul imaginației, prin intermediul artelor: literatură, muzică și desen. Un punct benefic al acestor activități este atragerea familiei în educația copiilor, dar și dezvoltarea capacității de comunicare și colaborare atât a copiilor din mediul rural și urban, cât și de vârste diferite, precum și atragerea copiilor cu CES integrați în învățământul de masă.

  • Relevanța activității

    Pentru a ajunge să participe la faza județeană, elevii trebuiau să participe și la faza locală, și de aceea, un aspect important pe care l-am remarcat a fost diminuarea absenteismului. Au dorit să participe la această activitate și cunoșteau faptul că la acest concurs vor desfășura activități pe care le îndrăgesc, iar rezultatele muncii lor sunt apreciate. Valorizați fiind în acest mod, implicarea în activitățile școlare a crescut și, drept urmare, rezultatele școlare au fost îmbunătățite.

    Este cunoscut faptul că elevii aflați în risc de abandon nu sunt la același nivel al performanțelor cu acela prescris la nivel teoretic pentru clasa în care sunt înmatriculați. Astfel, oferindu-le posibilitatea să facă ce pot, au fost motivați să vină la școală și chiar să le placă școala. Copiii și-au schimbat în bine atitudinea, și-au îmbunătățit relațiile cu ceilalți, vin cu drag la școală și nu se grăbesc să plece acasă.