Descriere

A fost odată ca niciodată…
Așa încep toate poveștile… Așa începe și povestea noastră din sera cu roșii.
Am plantat, am măsurat, am reciclat. Am observat ce înseamnă volumul unui corp, cât pământ încape într- o sticlă de plastic cu capacitatea de 5 litri. Am cântarit și ne-am notat toate observațiile într-un jurnal. Le-am udat în fiecare zi timp de o săptămână, și ne-am imaginat tot felul de povești pe care roșiile noastre le-ar spune intre ele, atât timp cât sunt singure în seră.
Astfel, am aflat că roșiile și-au făcut prieteni, că au pasiuni comune.
Le-am dat și nume, în funcție de grosimea tulpinii, de mărimea frunzei, de culoare. Câștigătoarea a fost Miss Verzuia cu povestea : “Îți place apa?”
În seră, le-am așezat pe rafturi si am numărat, am socotit și am rezolvat probleme cu terminologia specifică: mai mult decât, mai puțin decât. Timpul a trecut și roșiile noastre au înflorit, au legat rod si totul s-a întâmplat sub ochii noștri.
Elevii au înțeles foarte bine terminologia matematică prin lucrul practic, prin punerea în practică a noțiunilor abstracte.
Rezultatele s-au observat atât la concursurile la care au participat, cât și la testele de evaluare de la sfârșitul semestrului.
Asteptăm să se coacă și vom face și o salată gustoasă.

Scopul activității

  • Manifestarea curiozităţii faţă de explorarea de mesaje artistice simple, exprimate vizual;
  • Identificarea unor caracteristici/ proprietăţi ale materialelor întâlnite în mediul cunoscut;
  • Transformarea unui material folosind o tehnică simplă;
  • Participarea la activităţi integrate adaptate nivelului de vârstă, în care se asociază elemente de exprimare vizuală, muzicală, verbală, kinestezică.
  • Obiectivele educaționale ale activității

  • Să însușească corect etapele premergătoare plantării diferitelor răsaduri : roșii, ardei, țelină, castraveți;
  • Să exprime corect mesaje simple în diferite situații de comunicare;
  • Să cunoască principalii factori care ajută la creșterea și dezvoltarea corectă a plantelor;
  • Să rezolve exerciții și probleme folosind vocabularul specific matematicii: mai mult decât, mai puțin decât, cu … mai mult, cu … mai puțin, adunare repetată de termeni egali;
  • Să construiască dialoguri imaginare având ca elemente suport răsadurile de roșii, castraveți, ardei, țelină;
  • Să utilizeze materiale reciclabile ca suport pentru plantarea răsadurilor;
  • Să identifice proprietăți/caracteristici ale materialelor utilizate în procesul de plantare;
  • Să compare numerele în concentrul 0-100 folosind ca suport vizual răsadurile plantate;