Descriere

Grosso modo, activitatea “Povestea prietenului meu, V.B.-ul” s-a axat pe îmbogațirea creativității, unicității si adaptării vocabularului elevilor mei, la un nivel avansat. Astfel, atat abilitățile receptive cât și cele productive ale elevilor au sporit considerabil. Oricât de mult cliché se poate afla în faimoasele cuvinte ”Words are the most powerful weapon”, trebuie să recunosc ca, nu de putine ori, elevii mei au ramas in “pana” de idei, si implicit cuvinte, neavand deloc “arma” necesara pentru a face fata unei intrebari, dialog, concurs sau chiar examen. Metoda folosirii VB-ului implica de la sine utilizarea unui vocabular avansat, insa, in spatele unui raspuns bun, stau increderea in sine si abilitatea de a fi creativ. Aici, VB-ul isi face pe deplin datoria, ca un prieten adevarat. In linii mari, elevii primesc anual 100 de cuvinte avansate, expresii idiomatice, citate si chiar proverbe. In fiecare saptamana, sunt alese 5 cuvinte/expresii. Elevii primesc diverse contexte pentru fiecare cuvant/expresie, cat si exemple adiacente. La inceputul fiecarei ore de limba engleza, aceste cinci cuvinte/expresii sunt reimprospatate si utilizate in diverse activitati creative.
Exemplu: While using all the 5 V.B. words, tell us about your free time activities.
In acest fel, elevul respectiv este nevoit sa isi depaseasca limitele , folosind V.B.-ul ca pilon necesar in dezvoltarea ideilor pentru raspuns, pe termen scurt, a creativitatii pe termen mediu si a increderii in sine, pe termen lung..

Scopul activității

Scopul activitatii este de a stimula creativitatea elevilor, prin utilizarea cu usurinta a cuvintelor din Vocabulary Box, prin dezvoltarea multitudinii de idei oferite de aceste cuvinte, si nu in ultimul rand, prin a face ca fiecare elev sa rosteasca, daca nu verbal, cel putin in gand: “Eu CRED in mine!”

Obiectivele educaționale ale activității

  • Câstigarea increderii in sine
  • Activarea eului creator
  • Valorizarea elevilor aflați in dificulate, prin diverse strategii, in cadrul activitatii „Povestea prietenului meu VB-ul”
  • Dezvoltarea abilitatilor de „speaking” si „writing”, in cadrul orelor de limba engleza, cat si in vederea pregatiriii examenelor internationale, precum Cambrige, IELTS, TOEFL
  • Transferarea activitatii „Povestea prietenului meu VB-ul” la alte discipline scolare, precum limba romana, alte limbi straine, dar si in cadrul concursurilor/ competitiilor de public speaking sau debate”
  • Relevanța activității

    Unul dintre obiectivele mentionate anterior este acela de a valoriza potentialul elevilor aflati in dificultate, prin diverse strategii, in cadrul activitatii “Povestea prietenului meu, VB-ul!”. Nu de putine ori, am avut ocazia sa lucrez cu elevi din medii defavorizate (copii lasati in grija bunicilor, fara indrumare parentala adecvata), elevi de etnie rroma (la care fenomenele de autoexcludere sau excludere au afectat procesul educativ), dar mai ales cu multi elevi care nu sunt trecuti in nicio categorie de risc, insa, la majoritatea activitatilor, raspund de fiecare data cu omniprezentul “I don’t know what to say.” “I don’t have any idea.” Consider ca acesti elevi reprezinta o categorie de risc pentru ei insisi, deoarece atat creativitatea, cat si usurinta in exprimarea scrisa/orala, nu au fost dezvoltate si nu au avut un pilon de sprijin, precum VB-ul. Pentru toti acesti elevi, aflati in situatiile de risc amintite mai sus, am organizat diverse activitati de role-play, team work, T&T (Tie and Tiara) Game, V.B. Ball Game si chiar V.B. Party, o petrecere cu si despre importanta cuvintelor/expresiilor, ca prim ajutor, in dezvoltarea creativitatii elevilor mei.