Scopul activității
Familiarizarea elevilor cu elementele de structură politică ale unei ţări democratice.
Deoarece aveam de predat formele de guvernământ din cadrul democraţiei şi pentru că mă plictisesc lucrurile clasice, am ales să împart clasa în aşa fel încât să formeze un cabinet de guvernare. Copiii îşi alegeau un preşedinte. A existat şi o campanie electorală. Apoi am creat şi descris ţara pe care o aveau de condus: mediu extern, politică, probleme, economie şi am creat o listă de tot atâtea ministere câţi copii în clasă, pentru care şi-au depus portofoliile şi preşedintele i-a repartizat. Apoi, timp de 4 săptămâni eu le aduceam câte o provocare pe care o aveau de soluţionat. La finalul celor 5 săptămâni am tras concluzii şi am analizat îndeplinirea obiectivelor educaţionale.
Familiarizarea elevilor cu elementele de structură politică ale unei ţări democratice.
Consider că această activitate se potriveşte oricărei categorii de elevi. Am în cele două clase elevi cu CES care au putut servi ca ajutoare şi s-au implicat în felul în care pot ei. De asemenea, am avut elevi care au performat la această activitate deoarece i-a atras foarte mult, deşi poate în alte momente, ar fi ales să stea deoparte. De asemenea, cred că acest mod de a organiza lecţiile de educație civică trebuie să fie multiplicat şi pe alte unităţi de învăţare, având în vedere că rolul şi rostul culturii civice este acela de a crea atitudini şi valori ale unor cetăţeni responsabili.