Descriere

Activitatea interdisciplinară a vizat învățarea sunetelor si literelor x și X (disciplina Comunicare în limba română – 2 ore), recapitularea figurilor geometrice învățate (Matematica și explorarea mediului) si activități de relaxare (Dezvoltare personală). Metode didactice interactive: învățarea prin descoperire, teatrul de improvizație, lectura învățătoarei și citirea conștientă, exercițiul, învățarea multisenzorială, learning by doing, peer education, exersarea unor tehnici de relaxare, bazate pe mindfulness, ca resursă pentru situațiile, uneori stresante, pe care le întâlnim la școala, dar și în timpul liber, intercunoaștere si intracunoaștere, evaluarea care sprijină progresul personal și reușita. Sarcinile au vizat citirea si discuții pe baza Poveștii literei x, de Badiu Claudia, scrierea literelor, implicare în crearea unui scenariu de improvizație teatrală, recunoașterea figurilor geometrice scrise pe spatele colegilor sau mimate, în diferite construcții și situații reale. Activitatea s-a desfășurat in parteneriat cu parinții si biblioteca școlii.

Scopul activității

Învățarea unui nou conținut, într-un cadru educațional incluziv și inedit.

Obiectivele educaționale ale activității

Receptarea de mesaje orale, în contexte de comunicare cunoscute; exprimarea de mesaje orale în diferite situații, scrierea literelor de mână, exprimarea unor idei prin metode neconvenționale, recunoașterea unor figuri geometrice în mediul apropiat.

Relevanța activității

Consider ca activitatea este relevantă pentru elevii aflați în riscul de a abandon, tocmai pentru că le oferă posibilitatea de a experimenta o altă manieră de învățare, în care fiecare elev își poate găsi rolul potrivit: actor, mim, modelator de cocă, organizator al cadrului („scenograf”, cum l-am numit eu). Contextele acestea de învățare oferă libertate mai mare în ceea ce privește proiectarea demersului didactic, profesorul putând să ii vizeze tocmai pe acești elevi care, în activitățile desfășurate in manieră tradiționala, nu participă activ sau se plictisesc. Oriunde învață, elevii se întreabă care este scopul învățării, pentru că, deseori, ceea ce au de făcut la școală pare ca nu are legătură cu viața reală. Educația înseamnă mai mult decât acumulare de cunoștințe, având un scop moral și social. Elevii își construiesc, în școală, abilități de viață, conectate la actualitate. De aceea e nevoie să proiectăm activități didactice eficiente si scalabile, în care să vizăm structurarea competențelor, abilităților, aptitudinilor și atitudinilor elevilor acestei generații, care ne provoacă prin apetitul pentru vizual si participativ, prin expunerea la informații, prin deschiderea la social media și realitate virtuală. Pe coridor, elevii altor clase îmi mărturiseau ca ar dori să fie provocați să vină la școală în pijamale.

În ciclul primar, se observă mai puțin tendința de abandon școlar și consider ca o astfel de experiență îi va motiva pe elevi să se apropie de școală, de profesori, de lectură si de idealul de lifelong learning, care duce la progresul societății în ansamblul ei.”