Descriere

Muzica si Lectura joaca un rol foarte important in viata noastra .Cunoastem faptul ca inca de la nastere ,parintii folosesc instinctiv muzica si cititul povestilor pentru a calma si linisti copiii,pentru a-si exprima dragostea si bucuria.Pornind de la ideea ca ” un copil care citeste va fi un adult care gandeste” si de la studiul american care a constatat ca experientele muzicale din copilarie dezvolta creierul ,in special in ceea ce priveste invatarea unei limbi si a abilitatilor de lectura,am hotarat impreuna cu cei mai implicati parinti de albinute sa demaram proiectul ”Pauza de… Muzica si Lectura”. Astfel,pauza de lectura debuteaza de fiecare data printr-un joc muzical (cu sau fara instrumente muzicale).Din acest motiv ,fiecare albinuta este antrenata,stimulata si porneste in „lumea povestilor„cu bucurie si o stare de relaxare.Prin intermediul acestui proiect ,elevii cu CES au reusit sa scape de comportamentele afective( timiditate,emotivitate),fiind vizibila transformarea si progresul acestora.Totodata ,pe durata pandemiei ideea a continuat si de la distanta, lectura fiind aplicata cu toti membrii familiei timp de 15 minute pe zi.

Scopul activității

– cresterea motivatiei scolare, a stimei de sine si reducerea rezultatelor scolare slabe; -cultivarea interesului pentru lectura ,stimularea creativitatii prin antrenarea albinutelor in activitati cat mai variate, folosind materiale diversificate(medalii, bete muzicale etc)

Obiectivele educaționale ale activității

– cresterea calitatii si atractivitatii actului educational prin aplicarea in mod creativ si inovativ a programei scolare
– prevenirea abandonului scolar prin formarea unui comportament artistic prietenos ,sensibil,responsabil fata de traditii,lectura si muzica
– stimularea interesului pentru lectura individuala
– identificarea activitatilor specifice pentru imbunatatirea si promovarea abilitatilor in scopul integrarii sociale a celor expusi abandonului scolar

Relevanța activității

Prin introducerea elementului de concurs ,de competivitate ,am reusit sa le stimulez dorinta de a castiga intrecerea ,citind astfel tot mai mult. Intregul proiect nu a facut decat sa trezeasca printre albinute un spirit de intrecere: care sa citeasca mai multe carti, care sa povesteasca mai frumos, care sa ilustreze prin desen continutul povestii,care sa danseze mai bine,etc. Prin crearea unui spatiu educational incluziv (coltul de lectura)ca fiecare sa se simta incurajata, motivata , sprijinita si in siguranta –cu precadere punand accent asupra copiilor cu CES sau a celor aflati in situatii de risc pentru care acest proiect a fost o provocare ,iar rezultatele asteptate nu au intarziat sa apara.