Descriere
Această resursă este un proiect național cu Ungaria și mai multe țări din EU. Prin acest proiect s-a dezvoltat la copii drumul spre fericire prin intermediul jocului. Scopul proiectului a fost prezentat de dr. Bagdy Emoke, psiholog, Bagdi Bella, coordonator proiect: „Ne străduim pentru sarcinile, jocurile și practicile senine și aventuroase ale claselor fericirii pentru a evolua treptat în seninătate și iubire de viață. În acest fel, copiii noștri parcurg calea către vârsta adultă cu curaj spre viitor, apoi pot deveni persoane capabile să fie fericite”. Prin temele lunare, copiii exersează drumul spre fericire prin jocuri didactice propuse de coordonatorul proiectului, prin situl Boldogsagora. S-a observat că elevii au devenit mai pozitivi, prietenoși, cooperative, prin derularea proiectului la clasele a II-a, până la clasa a IV-a. În urma unei bune colaborări, prin varietatea, originalitatea și creativitatea elevilor, școala unde activează propunătoarea a devenit „Școala Fericită”.
Prin acest proiect cadrul didactic a dorit să arate că elevii pot învăța și cum să fie fericiți. Proiectul a venit cu o serie de exerciții și activități, cântece, care pun în lumină cât de importantă este fericirea noastră. A fost folosit calculatorul, proiectorul, au fost realizate activități în grup pe temele date, a fost scrisă și poezia clasei, poezia recunoștinței. S-au cântat cântecele despre pozitivism, recunoștință, bucurie, răsplată, care sunt agreate de copii. Prin exercițiile, activitățile, cântecele realizate, copiii au devenit mai sociabili în lumea digitală de astăzi. La sfârșitul celor trei ani în care s-a aplicat acest exemplu de bună practică, s-a putut constata dezvoltarea psihică a copiilor și a celor care erau din familii dezorganizate.
Scopul activității
Scopul proiectului este de a educa elevi optimiști, încrezători și perseverenți, care tratează provocările cotidiene ca sarcini de rezolvat, care observă frumusețile vieții, momentele vesele și care vor deveni școlari fericiți, hotărâți, cu o imagine de sine pozitivă.
Obiectivele educaționale ale activității
– Să identifice unele trăsături personale elementare
– Să recunoască emoțiile de bază în situații simple, familiare
– Să transmită unele mesaje verbale și nonverbale simple despre propriile experiențe de viață
– Să exploreze caracteristicile necesare pentru a fi buni prieteni
– Să exploreze abilitățile de relaționare cu ceilalți
– Să aplice unele tehnici simple care sprijină învățarea și succesul școlar
– Să prezinte condițiile care fac învățarea ușoară sau dificilă
Relevanța activității
Elevii au fost încântați de activitățile propuse în cadrul proiectului. Cadrele didactice din școală au observat o schimbare a atitudinii elevilor: aceștia au devenit chiar mai pozitivi în anumite situații de stres; un exemplu concret este concursul la care elevii d-nei învățătoare au participat și au reușit să își învingă emoțiile și să fie mai optimiști, chiar dacă nu au obținut decât diplomă de participare, afirmând că vor fi mai buni la o următorul concurs. Au desfășurat foarte multe activități, atât în cadrul școlii, cât și în afara acesteia, au devenit mai empatici față de copiii care comunicau mai greu sau se integrau mai greu în grup. Au devenit mai pozitivi, mai optimiști și și-au schimbat atitudinea față de învățare, față de ceilalți colegi și profesori, dar și față de ei înșiși. În cazul elevilor aflați în situații de risc, s-a putut constata faptul că aceștia au devenit mai sârguincioși și au reușit să își schimbe atitudinea față de ceilalți. Totodată, activitățile pe care le-au realizat, i-au ajutat să fie mai empatici cu cei din jur și să „iasă din cochilie”, să fie mai extrovertiți și să aibă mai multă încredere în ei înșiși.