Descriere

Toți am plecat de la ideea că dacă dorim să continuăm să trăim pe această planetă frumos, este nevoie de o schimbare de atitudine. Elevii au decis astfel să facă ceva practic și și-au dorit o școală veselă și colorată, un colț pe care să îl poată îngriji și pe care să îl numească acasă. Astfel, după ce am discutat cu ei, am hotărât împreună să creăm un astfel de loc. Am folosit anvelope uzate, vopsea de diferite culori după dorința copiilor, plante, îndeosebi flori și alte elemente decorative. Ne-am împărțit în grupe de câte doi, astfel încât fiecare copil să creeze, să aibă un produs final rezultat din propria-i muncă, pe care să-l și poată îngriji ulterior. Astfel elevii au îmbinat munca fizică cu munca intelectuală, punând în practică ceea ce au învățat în cadrul orelor și astfel au realizat un mic părculeț- grădină care a dat culoare și viață școlii.

Scopul activității

Cultivarea interesului, a responsabilizării, a simțului estetic și a dragostei elevilor față de lumea înconjurătoare și față de scoală.

Obiectivele educaționale ale activității

  • Formarea abilităților și a comportamentelor necesare pentru menținerea și îmbunătățirea calității mediului prin activități de ecologizare desfășurate în cadrul școlii;
  • Implicarea în acțiuni de protecție a mediului prin activități de reciclare și plantare;
  • Adoptarea unei atitudini responsabile față de protejarea mediului prin îngrijirea permanentă a colțului creat;
  • Promovarea educației ecologice în școală și dezvoltarea spiritului ecologic al elevilor;
  • Dezvoltarea simțului estetic al elevilor prin acțiuni personale de creare în mediul înconjurător;
  • Relevanța activității

    Elevii iubesc să facă ceva practic, să creeze cu propriile mâini. Am încercat să îmbin munca practică și intelectuală având în vedere și elevii care sunt mai puțini atrași de școală sau chiar sunt înclinați mai mult spre practic decât spre teoretic, mai ales trăind în mediul rural. Au participat cu mare bucurie și astfel de elevi, și chiar au ieșit în evidență prin îndemânarea lor, contribuind la întărirea stimei de sine și la dragostea față de școală. La clasa pregătitoare am elevi care au intrat la clasa înainte de a împlini vârsta de 6 ani. A fost o provocare să mă gândesc la activități prin care ei să fie atrași de școală și să nu obosească. De asemenea o parte din elevii clasei a IV-a provin din familii vulnerabile(crescuți de bunici, părinți semianalfabeți, divorțați) și astfel de proiecte i-au ajutat să iubească școala și să le deschidă orizontul spre a-și dori să studieze mai mult.