Descriere
Proiectul O lume a cărților a fost, conceput în urma întrebărilor elevilor de la clasa a I-a, ,,Pentru ce ne trebuie cărțile? Cu ce ne pot ajuta?’’. Răspunsul: ,,Cartea este izvorul înțelepciunii și datorită ei, noi ne simțim mai bogați și această comoară nu se va putea schimba niciodată”.
În prima activitate s-a prezentat istoria fascinantă a cărții, de la tăblița de argilă, hârtia, invenția chinezilor, prima carte tipărită ’’Biblia în 42 de rânduri’’, la tipărirea cărților în timpurile noastre. S-a continuat cu proiectarea lecturilor, activități practice (centre de construcție a literelor), centre de AVAP, centre de citire cu invitați: elevi de la clasele a II-a, elevi de la clasele a IV-a, consilierul școlii, cititori cu experiență și pasionați de lectură.
Pe timpul perioadei online proiectul s-a derulat mai departe într-o altă manieră, vizitând biblioteca virtuală, chiar dacă elevii nu știau prea bine ce însemnă acest cuvânt cu multe silabe si nici faptul ca bibliotecile pentru copii sunt locuri adevărate magice, și la o sesiune de citit online împreuna cu scriitoarea Brandi Bates.
Activitățile de lectură s-au concretizat în mici proiecte, discuții pe marginea cărților citite și realizarea unei cărți a clasei ,, Alfabetul pas cu pas’’.
Scopul activitatii
Cultivarea în rândul elevilor a plăcerii de a citi şi conştientizarea importanţei pe care o are lectura în construirea şi desăvârşirea personalităţii lor.
Obiectivele educaționale ale activităţii:
Încurajarea şi stimularea interesului elevilor pentru lectură;
Încurajarea exprimării libere a impresiilor şi sentimentelor generate de lectură;
Formarea unor criterii proprii prin care elevul să distingă singur ce şi când să citească;
Familiarizarea cu personalităţi marcante ale culturii şi literaturii române;
Crearea unui mediu educaţional care să stimuleze lectura şi dragostea de carte;
Formarea unei atitudini de grijă şi respect faţă de carte;
Îmbogăţirea şi activizarea vocabularului, dezvoltarea capacităţii de exprimare;
Consolidarea deprinderilor de citire corectă, fluentă, conştientă şi expresivă;
Împărtăşirea experienţelor personale.
Relevanța activității
Știind că cititul cu voce tare reprezintă fundamentul dezvoltării alfabetizării, activitățile proiectului au dus la dezvoltarea creativității, imaginației și vocabularului. Folosind în cadrul activităților metode moderne de învățare, elevii au făcut predicții asupra coperților cărților, imaginilor și au descoperit că lectura poate fi un punct de plecare pentru idei.