Descriere

Proiectul „O călătorie în timp” s-a derulat pe tot parcursul anului şcolar şi a fost împărţit pe perioade istorice începând cu formarea planetelor şi terminând cu imaginea viitorului aşa cum au proiectat-o 17 ( 16 copii tipici şi un copil cu CES) elevii ai clasei I.

Scopul activității

Aplic metodologia Step by Step de 14 ani, punând accent pe individualizare, pe evaluarea competenţelor copiilor nu numai în teste, pe alegerea unor situaţii concrete de învăţare indoor şi outdoor şi pe elaborarea unor strategii prin care susţin copiii cu CES.

Obiectivele educaționale ale activității

Lucrul în echipă, organizarea informaţiilor, cercetarea individuală, extragerea ideilor esenţiale, citirea de date istorice, observarea axei timpului sunt obiective care au făcut învăţarea interactivă distractivă şi eficientă pentru copii.

Relevanța activității

Ca evaluare a informaţiilor aflate, am organizat o petrecere a Antichităţii pentru care elevii au lucrat în echipe şi, susţinuţi de părinţi, au realizat machete şi au pregătit gustări asemănătoare cu cele ale acestei perioade. In călătoria noastră, am marcat prezentul printr-un exerciţiu de antreprenoriat, în care am creat propria noastră afacere cu limonada în culorile curcubeului.

Elevii şi-au însuşit noţiuni matematice prin utilizarea bancnotelor şi a monedelor, şi-au dezvoltat vocabularul, discursul şi scrierea (etichete pentru sticle), au realizat activităţi practice gospodăreşti( spălarea sticlelor, curăţarea bancului de lucru) şi au creat logo-ul, motto-ul firmei.