Descriere

Etapa a lectiei I de ”Descoperire” timp de 10 min.
Expun imaginea si cer elevilor sa gândească la nevoile școlii și ale comunitatii și la care dintre ele este suficent de interesant să I se adreseze printr-un proiect de voluntariat. Elevii voluntary sunt invitati să-și împărtășească ideile.
Etapa lectiei II ”Conectere” 10 minute
Prezint legatura dintre nevoi și proiecte.
Cer clasei sa prezinte listele de nevoi posibile din scoala si din comunitate pe baza intereselor, aptitudinilor și telentelor clasei. Am creat un tabel pe foaie A3 cu nevoi posibile din școala si nevoi posibile din comunitate. Am explicat termenul de nevoie , ca se refera la un subiect sau grija unei personae sau a unui grup de oameni.. Aceste nevoi se poate adresa printr-un proiect de voluntariat pentru a îmbunătăți calitatea vieții acelei personae sau grup de oameni. Am expus un exemplu de proiect de voluntariat prin care: elevii de la Liceul Teoretic ”Traian Vuia” Faget au hotarat sa confectioneze obiecte de craciun si apoi s-a organizat un Targ umanitar in fata magazinului Profi Faget. Banii colectati de la oameni s-a folosit pentru achizitia de dulciuri si jucarii copiilor de la Centru de Plasament din Lugoj actiune umanitara numita ”Parinte pentru o zi!”.
Apoi le dau de gandit elevilor la idei de proiect de voluntariat si planul de actiune.

Scopul activității

Aptitudini de comunicare, cautarea de ajutor/ajutor, identificarea problemei, analiza situației, rezolvarea problemei.

Obiectivele educaționale ale activității

  • Identificarea nevoilor scolii și ale comunitatii la care se pot adresa cu un proiect de voluntariat
  • Culege informatii despre nevoile identificate si vor intervieva membrii scolii si ai comunitatii
  • Relevanța activității

    Elevii au fost placut impresionati si au expus numeroase probleme si au realizat 2 proiecte de voluntariat. Au fost implicati toti elevii in a expune cate o problema a scolii si a comunitatii.