Descriere

Deoarece procesul de învățământ nu s-a desfășurat într-un mediu instituționalizat, scopul principal al proiectului a pornit din condițiile speciale în care s-au desfășurat orele în acest an școlar, acestea fiind desfășurate online cât și fizic. Suspendarea cursurilor m-a pus pe gânduri și am dorit să fac tot posibilul pentru a-i stimula pe elevi să continue studiul matematicii și în acest context, cu atât mai mult cu cât este un domeniu greu de abordat. Scopul proiectului meu a fost promovarea și încurajarea unor abordări din perspective multiple şi aplicarea matematicii în viaţa de zi cu zi, într-o abordare cât mai atractivă.
Am dorit să implic elevii în găsirea și aplicarea diverselor tehnici de calcul, în identificarea diverselor situații economice pe care le pot întalni în familie, gândindu-mă că aceșia vor reuși să învețe mai ușor la matematică. M-am gândit să realizez și să postez diferite materiale, în care să țin cont și de propunerile lor ținând cont și de factorul emoțional. Materialele postate au fost discutate ulterior, iar elevii au primit diferite sarcini de lucru, a căror rezolvare au încărcat-o pe platforma școlii. În materialele încărcate am încercat să adordez conținuturi diferite, destinate elevilor de gimnaziu. Mi-am dorit ca acestea să aibă un caracter interdisciplinar și să pot folosi metode variate: expunere, conversație, observație didactică, descoperire, algoritmizare și intruire programată. Atunci când elevii au revenit fizic la școală am reușit să derulez câteva activități în cadrul proiectul de educație financiară „SEIF – Școala de bani”, proiect organizat de BCR. Elevii au fost învățați să-și planifice bugetul personal.
Am căutat, prin acest proiect, să îmbin utilul cu plăcutul, drept dovadă stând materialele realizate acestea finalizându-se prin articole în revista școlii sau prin realizarea unei mici broșuri la finalul proiectului.