Descriere
Creativitatea matematică evocă o realitate directă, nemijlocită cu situații concrete. Unele aptitudini apar încă din vârsta preșcolară printr-o serie de indicatori (Spiritul de observație, acuitate vizuală, dexteritate practică, pasiune față de matematică, perseverență)
O plimbare cu elevii prin parc le poate deschide ochii și pasiunea pentru matematică.
Scopul activităţii:
– exersarea capacităţii de a observa corpuri din realitate;
– sistematizarea şi consolidarea cunoştintelor despre corpurile geometrice;
– canalizarea energiei creative într-un mod optim;
Obiective educaționale ale activității:
– să recunoască, să denumească asemănarea între obiecte și figurile geometrice învățate;
– să descrie proprietățile figurilor geometrice;
– să utilizeze conceptele specifice matematicii în scopul obținerii de informații și rezultate noi;
– să identifice probleme din contextul în care acestea apar în viață sau în diverse segmente ale cunoașterii;
– să formuleze idei noi bazate pe noțiunile observate;
– să colecteze date și să le prelucreze prin relațiile matematice învățate.
Competențe:
–
Rezultate:
– Dezvoltarea interesului și a motivației pentru studiul si aplicarea matematicii în viața reală
– Manifestarea disponibilității pentru a învața și de la alții și pentru a-i ajuta pe ceilalți să învețe
– Formularea definiţiilor alternative pentru a obţine cele mai bune rezultate;
Impactul activității la nivelul elevilor:
– transformarea oricărei idei într-una valoroasă şi practică în acelaşi timp;
– colectarea şi organizarea sistematică a tuturor ideilor emise;
– elevii sunt mai deschiși unii cu alții, interacționează mult mai bine și mult mai usor