Descriere

Mary Poppins, un personaj miraculos, o dădacă neobișnuită, i-a condus pe copii, folosind umbrela magică, în diverse colțuri ale lumii. Nu doar că i-a învățat despre diversele zone ale Pământului, dar ei au fost nevoiți și să-i citească acestui personaj, să facă predicții, să socotească, să lucreze în echipă, să cânte în cor sau în canon, astfel încât la un moment dat simțeam că magicianul cu umbrelă a devenit de fapt profesorul copiilor din clasă, iar rolul meu, acela de profesor, era, de fapt, ca să-i facă pe fiecare să se simtă bine, să se simtă importanți în colectivitate, să își valorifice potențialul creativ în timpul lecției și chiar și după aceea, în funcție de temperament și aptitudini. Am folosit platforma Kahoot, dar și instrumente muzicale neconvenționale: boomweackers, clopoței, clave, trianglu, toba, maracas, etc.

Scopul activității

Instruirea diferențiată, în funcție de cele patru temperamente de bază și aptitudinile elevilor, folosind activitățile interdisciplinare.

Obiectivele educaționale ale activității

  • să citească corect, conştient, expresiv povestirea;
  • să formuleze predicţii argumentate la fragmentul de text indicat;
  • să identifice, selectiv, elemente și să facă operații matematice cu acestea;
  • să exprime emoții, trăiri;
  • să folosească instrumente muzicale și să interpreteze în cor și în canon diverse cântece;
  • să folosească tehnologie informatică modernă;
  • Relevanța activității

    Am în clasă un copil crescut doar de mamă, care, după activitate, a venit să-mi spună ”Știți, eu i-aș fi spus lui Mary Poppins să vină cu tata sub umbrela aceea magică”. Iar eu, ca un dascăl preocupat de sufletul copiilor nu doar în clasă, ci și în afara ei, am luat legătura cu tatăl și i-am spus cât suferă copilul prin neprezența dumnealui în viața acestuia. Pentru un timp, lucrurile s-au schimbat în bine.

    Le-am spus, de asemenea, copiilor, că voi juca eu rolul lui Mary Poppins și voi face vizite la ei la domiciliu …. să văd unde și cum își țin ei manualele și caietele. Și chiar așa am și făcut, în următoarea săptămână am făcut cinci vizite la domiciliu. Impactul însă a fost mult mai mare, întrucât mă anunțau părinții că ai lor copii fac ordine pe birou, că poate vine ”Mary Poppins” și să găsească ordine.