Scopul activității
Stimularea interesului pentru lectura individuală, în vederea dezvoltării imaginației, creativității, a dezvoltării vocabularului școlarilor și a încurajării exprimării libere.
Anul 2019 este declarat, la nivel oficial, drept Anul Cărții în România. În acest sens, am dedicat luna mai a acestui an școlar cărților și lecturii. Ne-am propus ca, pe parcursul acestei perioade, să realizăm pentru copii o serie de evenimente și activități menite să trezească interesul acestora pentru lectură. Astfel, am organizat vizite și ateliere de lectură la biblioteca școlii sau la partenerul nostru, Biblioteca Metropolitană, întâlniri cu autori de carte pentru copii și alte activități ce sperăm să creeze o legătură frumoasă între copii și carte.
Activitățile propuse în cadrul proiectului (Anexa 1 – capturi din informările către părinți):
Programul ”Cinci minute de lectură” – cu o frecvență zilnică, pe durata lunii mai;
”De la carte la film” – temă pentru copii: de citit o carte, care a fost ulterior ecranizată, de vizionat apoi filmul și de comparat cele două variante. (carte – film – dramatizare)
“Micul scriitor” – la recomandarea profesorilor de limba română și învățătorilor, elevii vor fi îndrumați să scrie o poveste sau o poezie, pe care să o însoțească de imagini. Cele mai bune scrieri vor fi reunite într-o revistă online.
Realizarea unor afișe cu personajele preferate din cărțile citite de copii, sau pentru recomandarea unor lecturi.
„Ora de povești„ – creațiile literare proprii vor fi citite colegilor mai mici, iar imaginile sugestive vor fi prezentate chiar de către autori;
Întâlnire cu scriitorii pentru copii, Alex Donovici şi Cristina Donovici;
Târg de carte – Editura Curtea Veche Publishing;
Atelier de scornit povești cu autoarea de cărți pentru copii, Mihaela Coșescu;
Întâlnire cu scriitoarea pentru copii, Viorica Eugenia Stoica;
Atelier de lectură cu scriitoarea Adina Rosetti;
”Vă invităm la Bookfest!” participarea elevilor la evenimente organizate de Editura NICULESCU, Corint Junior și Nemira.
Prin toate aceste activități, ne propunem să creăm o legătură frumoasă și de lungă durată între copii și carte.
Stimularea interesului pentru lectura individuală, în vederea dezvoltării imaginației, creativității, a dezvoltării vocabularului școlarilor și a încurajării exprimării libere.
Ca urmare a participării la acest proiect, toți elevii școlii au fost expuși la stimulii reprezentați de carte, lectură, scriere imaginativă, autor de carte, idei, emoții ce au stat la baza unei anumite scrieri, precum și la ateliere ce au avut loc la școală cu învățătorii și profesorii de limba română cât și în cadrul Bookfest alături de reprezentați ai editurilor Niculescu, Corint Junior și Nemira.
Activitatea din luna lecturii nu a fost una cu caracter obligatoriu pentru copii. Am recomandat ca fiecare copil să aibă cartea preferată la el, pentru a citi în pauze sau pentru a recomanda colegilor o carte care l-a impresionat. Am dus cărți de la biblioteca școlii în clase. Pe holul școlii am organizat stand de carte, reprezentanți ai editurii Corint au venit la școală pentru a face prezentări elevilor.
Dacă la începutul proiectului erau câțiva copii în fiecare clasă ce aveau o carte la ei, pe parcurs numărul acestora a crescut considerabil. Mai mult de atât, atunci când erau elevi ce nu aveau cărți la ei, colegii, bine înarmați cu cărți, erau foarte dornici să îi convingă să citească o carte de-a lor.