Scopul activității
Cunoaştere şi autocunoaştere prin lectură
Activităţi realizate꞉ cercul de lectură pe tema Minunea, de R.J. Palacio, cercul de lectură Pijamalele în dungi sunt demodate, proiectul Copiii de făină, cercul de teatru, colaborare cu Asociaţia ATOR, Concursul de Caligrafie. S-au abordat diverse metode incluzive, transdisciplinare, însă la baza întregii activităţi a clubului sunt metode de stimulare a interesului pentru lectură, metode de eficientizare a comprehensiunii, jocuri educative, toate stând sub deviza Lego, ergo sum1!
Sarcinile de lucru sunt variate, de la lectura unor cărţi, la activităţi de scriere creativă, întâlniri în aer liber, activităţi care încurajează caligrafia şi lectura expresivă, proiecte de grup, activităţi care implică sponsori, acte de caritate şi colaborarea părinţilor şi bunicilor.
Timpul petrecut alături de LEGO CLUB a fost şi este un teren favorabil interdisciplinarităţii. Toţi participanţii au posibilitatea să îşi etaleze priceperea şi progresul în diverse domenii, iar colegii profesori din ciclul primar şi gimnazial au ocazia să colaboreze la activităţi din cadrul clubului, alături de alte instituţii colaboratoare.
Activitatea LEGO a adus parteneriate cu Biblioteca Municipală Sighetu Marmației, Centrul Cultural Sighetu Marmației, Asociaţia ATOR, pregătind un parteneriat comun cu toate şcolile „George Coşbuc‟ din ţară.
Cunoaştere şi autocunoaştere prin lectură
– Practicarea unor metode şi tehnici de încurajare şi eficientizare a lecturii suplimentare;
– Cultivarea lecturii de plăcere;
– Formarea unor criterii axiologice despre cantitatea şi calitatea actului lecturii;
– Dezvoltarea atitudinii de relaţionare a elevilor cu ei înşişi şi cu ceilalţi;
– Însuşirea unor instrumente de analiză şi valorizare a operelor literare;
– Încurajarea aptitudinilor de creaţie literară;
– Familiarizarea cu personalităţi marcante ale culturii şi literaturii române şi universale;
– Încurajarea socializării reale în defavoarea celei virtuale;
– Promovarea unor valori estetice şi morale desprinse din lectură.
Prin activitatea clubului, elevii nu sunt invitaţi să citească, ci să ajute la susţinerea unor cauze. Astfel, în fiecare lună/semestru/an, profesorul face o listă cu fapte bune la care îi invită pe elevi să participe. Participarea nu este obligatorie (aspect foarte important, care le satisface nevoia de control şi dorinţa de a fi ei înşişi sursa propriilor decizii). În plus, participarea la o misiune salvatoare nu înseamnă participarea obligatorie la toate celelalte. Elevii îşi pot retrage iniţiativa oricând. Copiii deseori uită că citesc, deoarece cititul nu mai este un scop în sine, ci o unealtă salvatoare de destine.