Descriere
Proiectul „Lecții din prezent, pentru viitor!” a apărut ca o nevoie de adaptare a metodelor și mijloacelor didactice la așteptările noilor generații de elevi.
Profesorul candidat a conceput activități de învățare, bazate pe utilizarea noilor tehnologii, care să conducă la dezvoltarea competențelor generale și specifice ale elevilor în condițiile în care, o mare parte dintre ei, fac parte dintr-o comunitate defavorizată.
A folosit instruirea asistată de calculator în activitățile școlare și extrașcolare reușind astfel să obțină un progres școlar relevant la mai mult de 75% dintre elevi.
Din luna martie a anului 2020, când porțile școlilor s-au închis, a început să elaboreze resurse educaționale deschise multimedia (lecții înregistrate audio-video) pe canalul de youtube “Lecții Geografie Geography Classes”. Acestea au fost preluate de colegi, alte cadre didactice din țară și Republica Moldova, fiind distribuite pe rețelele de socializare, pe canalele de comunicare cu elevii și pe platformele școlilor.
Astfel, ideile și practicile utilizate în cadrul acestui proiect s-au răspândit și au oferit un suport de învățare pentru foarte mulți elevi, acestea putând fi utilizate în orice scenariu de învățare: în sălile de clasă cu prezența fizică a elevilor, sincron în videoconferințe cu elevii (pe Google Meet, Zoom sau Microsoft Teams), asincron prin postarea lor pe platformele școlilor, transmițându-le pe canalele de comunicare cu elevii, sau chiar pe paginile web ale instituțiilor de învățământ, în scenariul hibrid, în special pentru elevii care se află acasă în fața dispozitivelor digitale, pentru o mai bună înțelegere a noțiunilor, în completarea lecțiilor față-în-față din sălile de clasă, dar și a lecțiilor desfășurate prin videoconferințe.
Canalul de youtube “Lecții Geografie Geography Classes” a devenit o bibliotecă digitală cu mai mult de 200 de resurse educaționale la disciplina geografie și tutoriale educaționale. Materialele sunt organizate în liste (playlisturi) în funcție de domeniul de conținut vizat.
Prin utilizarea acestor resurse educaționale deschise și a noilor tehnologii, profesorul candidat a reușit să ofere elevilor un suport solid de învățare și a pus și bazele unui stil de învățare bazat pe activități didactice activ-participative care să dezvolte gândirea sistemică și anticipativă a elevilor.