Descriere
Proiectul a presupus redactarea unor scheme ale lecţiilor într-un format cât mai concis, esenţializat vizual şi grafic, atât din punct de vedere al conținuturilor de specialitate, cât şi metodic, alături de crearea cu ajutorul unor instrumente online (mai ales LearningApps, Google Forms, LiveWorkSheets) a unor joculeţe online foarte apreciate de elevi şi chiar a unor filme didactice postate pe YouTube. Pentru desfăşurarea propriu-zisă a lecţiilor în online a fost folosit un laptop cu ecran cu touchscreen şi stilus, simulând perfect scrisul la tablă sau pe caiet.
Materiale create pentru propriile clase pe site-ul rosioru.ro la secţiunea „Lecţii de istorie” sunt accesibile tuturor colegilor, elevilor şi părinţilor interesaţi. Lecţiile de istorie au fost diseminate şi pe grupurile de Facebook dedicate educaţiei, creând un efect multiplicator. Acest lucru s-a realizat atât în perioada cursurilor hibride, cât şi în perioada cururilor online.
În contextul învăţământului hibrid /online a apărut nevoia în special de aplicaţii interactive şi atractive pentru elevi. Negăsind o bază cu materiale didactice interactive care să completeze / faciliteze predarea conţinuturilor din programele şcolare de gimnaziu pentru istorie, Mirela Roșioru a început să și-o realizeze singură. Mai întâi a testat toate aplicaţiile interactive create cu elevii de la clasă, iar ulterior le-a postat pe rosioru.ro la secţiunea „Lecţii de istorie” care este structurată pe clase: a IV-a, a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a şi a XII-a. Ele pot fi descărcate fie în pdf/png/jpg, fie pot fi copiate linkurile şi distribuite