Scopul activității
Din dorinţa de a trezi în rândul elevilor interesul pentru lectură , m-am gândit să aplic la clasă altfel exerciţii. De aceea am ajuns la denumirea ’’leapşa”, un joc foarte îndrăgit de copii.
Zilnic, câte un elev citeşte răspunsul unei întrebări şi oferă cartea din care a citit unui coleg , la alegere.
Următoarea zi se repetă pentru ca fiecare elev să citească câte o întrebare. Informaţia nouă este din toate domeniile, astfel încât acest exerciţiu este interdisciplinar.
Din dorinţa de a trezi în rândul elevilor interesul pentru lectură , m-am gândit să aplic la clasă altfel exerciţii. De aceea am ajuns la denumirea ’’leapşa”, un joc foarte îndrăgit de copii.
Derulând acest exerciţiu, zilnic, pe parcursul acestui an şcolar, am văzut transformările în ceea priveşte modul de exprimare orală dar şi scrisă, au crescut interesul şi dorinţa de a fi informaţi, de a noutăţi din diverse domenii.
Astfel, 60% dintre elevi au început să împrumute cărţi de la biblioteca şcolii, la 75% dintre ei a crescut calitatea cititului şi 10% dintre ei au început să prefere cărţi, drept cadou , cu ocazia a diferitelor sărbători.
La toate activităţile extraşcolare și extracurriculare organizate la nivelul şcolii şi în cadrul parteneriat cu alte şcoli, instituţii au fost implicaţi elevi cu CES şi de etnie rromă.