Descriere
Strategia transforma activitatile de invatare si continuturile prevazute de programele in vigoare intr-un joc cu finalitati formative, nonformale sau extrascolare. Ideea a fost preluata din literatura de specialitate referitoare la predarea in tarile europene ca Finlanda si UK, si a fost adaptata la sistemul romanesc de invatamant prin propria creativitate, transformand invatarea intr-un joc didactic. Jocul se reia odata cu o noua unitate de invatare. Jocul are caracter interdisciplinar, iar unitatile de invatare au fost proiectate integrat, adaptate regulilor de joc. In oferirea recompenselor la sfarsitul jocului au fost implicati si parintii, iar in respectarea regulilor jocului au intrat si profesorii clasei care predau educatia fizica, religia si limba germana. Jocul se suprapune metodelor si procedeelor folosite obisnuit in predarea –invatarea cunostintelor prevazute de programa. In urma aplicarii acestei strategii, elevii aflati in zone de risc (ADHD, dislexie, Autism sau alte deficiente comportamentale) au fost integrati/acceptati in colectiv si apreciati pentru ceea ce stiu, pentru ce progrese fac. Am reusit sa realizez o unitate in diversitatea personalitatilor lor aflate in dezvoltare. Si familiile elevilor au devenit mai unite si s-au imprietenit, elevii petrecand mult timp impreuna si in afara scolii.
Obiectivele educaționale ale activității
Relevanța activității
Toti elevii cu CES sunt integrati in colectiv, nu sunt etichetati si nu exista cazuri de bullying. Niciun copil din clasa nu este marginalizat. Toti sunt egali si stiu ca sunt iubiti in mod egal de profesori, indiferent de situatia in care se afla.