Descriere

In ultimii trei ani școlari, am lucrat la clasă utilizând platforme, aplicații și roboți educaționali. lntegrarea tehnologiei a fost posibila datorita investițiilor facute de scoala, implicării in proiecte Erasmus si accesul la cursuri de formare de calitate. Elevii mei au astfel noțiuni de bază de programare, ca urmare a parcursului de robotică offline (jocuri urmate de trasee cu robotul Ozobot Evo) și apoi inițierea in programare pentru copii (Scratch, Legowedo). Singura forma de evaluare care va fi intampinata cu bucurie de catre copii, care iubesc modul accesibil de utilizare si atractivitatea metodei, este Kahoot!. Acesta este un instrument de evaluare obisnuit in multe tari europene.

Avantajul evaluarilor – sunt gratuite, iar odata construite, ele pot fi folosite liber de orice alt profesor, in exact aceeasi formula sau intr-o forma adaptata.

Kahoot are cateva avantaje majore – ofera feedback instant, si astfet elevii inteleg imediat unde au gresit, fara timpul de asteptare lung al unui test normal, are partea de matrici de raportare gata la finalul testului, ofera posibititatea reluarii evaluariii acasa ori de cate ori doreste elevul.

Scopul activității

lntegrarea tehnologiei in activitatile formale si nonformale prin evaluari Kahoot (platforma educationala), robotica educationala Ozbot Evo, Lego WEdo, Sphero Sprk+, si aplicatii educationale: coduri QR, Stop Motion, Action Bound

Obiectivele educaționale ale activității

  • imbunatatirea competentetor de utilizare a tehnologiei
  • competente STEM
  • atragerea elevilor in a descoperi contexte noi de invatare si evaluare
  • egalizarea de sanse pentru categorii de copii CES
  • evaluari obiective, cu feedback rapid pentru elevi
  • Relevanța activității

    Din experienta mea de invatatoare, mai pot adauga ca acest tip de evaluare Kahoot egalizeaza sansele pentru cateva categorii de copii cu CES (copiii supradotati, in special cei underground sau rebeli, copii cu autism, copii cu forme de dislexie).

    În functie de ce se urmareste, Kahoot poate fi folosit ca evaluare de echipa sau ca evaluare individuala.