Descriere

Contextul pandemic ne-a determinat să regândin comunicarea didactică, lansând la nivelul clasei mele, dar și în clasele invitate în proiect, învăţarea de tip colaborat IV.
Valorizarea constructivă a diferenţelor de perspectivă şi opinie, încurajarea exprimării ideilor, asumarea unui rol/roluri in grupul de lucru (breackout rooms), promovarea si susţinerea competenţelor secolului al XXI- lea , invăţarea de la elev la elev, de la profesor la profesor, au fost modalităţi de invăţare, antrenament si progres şi forme de implementare a proiectului.
-10 lecții de istorie, clasa a IV a, 2 clase, 2 profesori ( Prof Coziana Zaharia, Școala Gimnazială Ionel Teodoreanu, București, prof Ema Dragomir, Liceul german Itta Wegman, București
• 7 lecții de educație digitală – aplicații Bookcreator, Canva, Miro, Genially, Word Art. Lucru în echipă, învățare de la elev la elev, de la profesor la profesor, de la elev la profesor ( breackout rooms, cu prezentare în plen).
Aceste lecții s-au desfășurat în fiecare zi de vineri, perioadă nov 2020- februarie 2021
Participanți – clasa a IV a A pe care am coordonat-o timp de 5 ani și clasa a IV a a Liceului German Itta Wegman, pentru ca apoi să extindem cercul comunității claselor a IV a, în intreaga țară.

Lecții celebrative:
• Ziua Națională a României – 7 clase , 9 profesori, zona Munteniei, Bucovina, Transilvania, Republica Moldova
• Mica Unire – 7 clase , 9 profesori, zona Munteniei, Bucovina, Transilvania, Republica Moldova
• „Parol, mon cher”- 250 de elevi și profesori ai școlii în care activez. Invitați – Teatrul Ion Creangă, insp. prof. Teodora Benz, actriță Alexandra Velniciuc
• „Pe scena lui Caragiale”- clasa a IV a A, Școala Gimnazială Ionel Teodoreanu și clasa a IX a , Colegiul Emil Racoviță, Baia Mare, prof. Coziana Zaharia, Tatiana Cauni
• Ziua Culturii Naționale, dor de Eminescu- 3 clase de a IV a, București, Pitești
• Ceaiul de la ora 5- Club de carte virtual pentru copii de clase primare și gimnaziu, România, Republica Moldova
• La pas prin Lume –prezentare de proiecte în echipă, contributor prof. Nicoleta Ciutacu, Bengalore, India
• 11 ore de cultură generală și istorie la nivelul clasei mele, contributor, Adrian Ghenade, student, Facultatea de Istorie, București
• Serbare virtuală – contributori copiii clasei, 24, părinții acestora, masteranzi Ped Arte, profesori contributori ai proiectului Învățare colaborativă. Fiecare participant a avut rol în sebare, inclusiv parte dintre părinți, care au recitat sau au susținut un moment artistic.
Notă: Numărul de participanți a depăsit pentru fiecare eveniment 150-250. Pentru o licență zoom am fost sprijinită de Proiectul Merito.

• În paralel, copiii clasei mele au organizat webinarul Genially, cu participarea a 250 de elevi și profesori din România și Republica Moldova. Panelul a fost format din 3 fetițe ale clasei mele și o elevă de liceu din Baia Mare. Am lansat invitația de a participa și ambasadorilor Genially România, dar si managerului Genialy România, Florina Jelescu.
• Nenumărate prezentari ale copiilor (Instrumente digitale de succes în clasa noastră, Evaluare creativă, Evaluare sumativă, Biblioteca virtuală a clasei, Pas cu pas, aplicația Genialy, Profesorul cu lipici, Unul pentru toți și toți pentru educație) au avut loc în cadrul webinarelor organizate de Proiectul Merito, Superteach București, PlaYouth, emisiunea Viitor cu clasă- Roxana Hulpe, emisiunea Români de pretutindeni, Londra. Despre importanța educației am discutat, alături de eleva mea, Diana Moldoveanu, 10 ani și în emisiunea Români de pretutindeni, Londra., dar și alături de Larisa Duran, 10 ani, în emisiunea Viitor cu clasă, Pro tv
• Tutoriale ale instrumentelor digitale Genially, Word Art, Canva, Bookcreator sunt realizate de echipe de copii ai clasei pe care o coordonez și descărcate pe canalul de youtube, având vizualizări însemnate și constituind o resursă de informare și formare pentru mulți profesori și elevi.
Este cert că cei 24 de copii ai clasei a IV a sunt contributori la educație și au inspirat mulți alți copii și cadre didactice, adaptându-se, implicându-se cu mult entuziasm și perseverență.
• Au susținut proiectul Școala pe concepte, inițiat de Proiectul Merito.
Astfel, elevii Școlii din Sfântu Gheorghe, 22 la număr, au beneficiat de educație remedială, sprijiniți de elevii clasei mele, dar și de alte 3 clase din țară.
• Au avut apariții media, în cadrul știrilor ProTv, transmițând mesaje pe tema cyberbullyng-ului, serbărilor online, măsurilor de protecție în școală, în timpul pandemiei.
• Clubul de lectură „Ceaiul de la ora 5” s-a extins pe parcursul anului școlar 2020-2021, participanții fiind elevi ai claselor II – V ai școlilor menționate mai sus. Ziua de joi, orele 17, era destinată recenziilor de carte. Cărți lecturate la nivelul clasei mele și împărtășite și celorlalți copii, an școlar 2020-2021
„25 de grame de fericire”, Massimo Vacchetta
„Inimă de arici”, Massimo Vacchetta
„Războiul care mi-a salvat viața”, Kimberly Brubaker Bradley
„Coliba unchiului Tom”, Herriet Beecher Stowe
„Singur pe Lume”, Hector Malot
„Aproape sigur”, Lisa Graff
“Numără stelele”, o poveste din Copenhaga, Lois Lowry
„Shiloh”, Phyllis Reynolds Naylor
Întâlnirile virtuale cu elevii parteneri au oferit prilejul prezentării recenziilor de carte, au inspirat la lectură cu bucurie, au deschis subiecte dezbătute cu entuziasm și încredere.